تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۸۴۹۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور مجوز ساخت واحدهای تجاری در کیش ممنوع شد

می متالز - پس از ۱۷سال انتظار عاقبت اسناد مالکیت مرکز تجاری کیش آماده و ۲۲ سند به مالکان تحویل داده شد. غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم اهدای اسناد مالکیت به غرفه‌داران مرکز تجاری کیش از تصمیم جدی این سازمان درجهت داشتن تجارتی اصولی خبر داد و گفت: دیگر هیچ مجوز ساخت مرکز تجاری در جزیره کیش صادر نمی‌شود.
صدور مجوز ساخت واحدهای تجاری در کیش ممنوع شد

به گزارش می متالز، مظفری افزود: یکی از تصمیماتی که در شرایط اقتصادی کشور و رکود نسبی تجارت در جزیره کیش باید اتخاذ می‌شد، عدم صدور مجوز ساخت مراکز تجاری است، این تصمیم سخت اما لازم است و در جهت بازاری سالم و تجارتی حرفه‌ای مجوز ساخت مراکز تجاری داده نمی‌شود. او درباره اتمام صدور پایان کار مرکز تجاری کیش یادآور شد: از روزی که سازنده و سرمایه‌گذار مرکز تجاری وعده تحویل سند را داده بود، بیش از ۱۵سال می‌گذرد که با پیگیری‌های اعضای هیات‌مدیره این مرکز و تلاش و همکاری‌های مسوولان سازمان این پروسه طی چند ماه به اتمام رسید و اسناد ۵۰۲ واحد تا پایان سال ۹۸ تحویل داده می‌شود. مظفری با بیان اینکه طی این سال‌ها مسوولان متعددی در کیش حضور داشتند و می‌توانستند مشکلات را حل کرده و آرامش خاطری را که غرفه‌داران انتظار داشتند تامین کنند، افزود: اما برای برخی از مدیران انجام ندادن کارها آسان‌تر است و معمولا در کشورمان از مدیران سوال نمی‌شود با اینکه این وظایف را داشتید، چرا این کارها را انجام نداده‌اید و کارهای انجام‌شده او بررسی می‌شود.

طبق گفته مظفری خود او ۱۷ سال پیش در روز افتتاح مرکز تجاری کیش یکی از میهمانان ویژه بوده و از اینکه طی این سال‌ها هنوز پایان کار صادر نشده و غرفه‌داران بلاتکلیف هستند، متعجب است. او یادآور شد: با بازدید از پروژه‌های نیمه کاره جزیره و مذاکره با سرمایه‌گذاران آنها مقرر شد یا کار ساخت آغاز شود، یا سازمان طبق مقررات تصمیم جدیدی اتخاذ کند تا هیچ پروژه نیمه‌کاره‌ای در جزیره کیش نباشد و این اقدام موجب شد از ۱۳پروژه رها شده، چند پروژه نیمه‌کاره احیا و دوباره وارد فاز ساخت و ساز شوند.  مظفری گفت: برای سازمان، احیای اعتبار از دست‌رفته سرمایه‌گذارانی که با تلاش خود در جزیره اقدام به ساخت و ساز و آبادانی کرده‌اند، مهم است و بررسی و رسیدگی ویژه به صدور پایان کار این مرکز به همین خاطر بوده است.

عناوین برگزیده