تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۸۶۲۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اعلام کرد:

فرآوری 95 درصد مواد معدنی استخراج شده در خراسان جنوبی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی در کنفرانس مهندسی معدن ایران در دانشگاه بیرجند گفت: ۹۵ درصد مواد معدنی خراسان جنوبی پس از استخراج، حداقل یک مرحله از فرآوری را در استان دارند.
فرآوری 95 درصد مواد معدنی استخراج شده در خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، داود شهرکی با اشاره به جایگاه معدنی استان در کشور بیان کرد: خراسان جنوبی جزو ۵ استان اول و برتر معدنی کشور است.‏

شهرکی تصریح کرد: تا سال 1400 پیش بینی می‌شود در بخش معدن، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار شوند و در بخش‌های طلا، چدن، فولاد، منیزیت، کاشی، سرامیک، سنگ آهک، هم اکنون ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: ۸۰ هزار کیلومتر مربع از وسعت خراسان جنوبی زیرپوشش مطالعات ژئوفیزیک هوایی قرار گرفت که ابتدای امسال این مطالعات به پایان رسید و نتایج آن عرضه شد.

وی تصریح کرد: هشت هزار کیلومتر مربع مناطق امیدبخش ناشی از این مطالعات است و استان در سال ۱۳۹۲ ذخیره ۲ میلیارد تن را داشت و امروز سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن ذخایر کشف شده ماست که این عدد از توفیقات مطالعات سیستماتیک در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: انتظار ما از جامعه دانشگاهی ارائه مقالات کاربردی و ‏متناسب با ظرفیت‌های استان است که در همین خصوص چهار پروژه پژوهشی را با همکاری دانشگاه آغاز کرده‌ایم.‏

عناوین برگزیده