تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۹
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۸۷۲۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کریمی:

افزایش نرخ ارز ناشی از تاثیرات روانی است / احتمال کاهش قیمت دلار

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF نمی‌تواند عاملی برای گرانی نرخ ارز باشد بلکه التهاب ایجاد شده در فضای روانی جامعه دلیل اصلی افزایش قیمت دلار است.
افزایش نرخ ارز ناشی از تاثیرات روانی است / احتمال کاهش قیمت دلار

به گزارش می متالز، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره افزایش نرخ ارز در هفته اخیر، گفت: قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF نمی‌تواند عامل اصلی گرانی نرخ ارز در روزهای گذشته باشد، در واقع التهاب ایجاد شده در فضای روانی جامعه دلیل واقعی افزایش قیمت دلار است زیرا علیرغم اینکه در گذشته کشورمان در لیست سیاه FATF قرار نداشت، ما محدودیت های بسیاری برای مراودات مالی و ارزی مواجه بودیم.

نماینده مردم ارک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دشمن فضاسازی برای افزایش نرخ ارز است، افزود: قرار گرفتن ایران در لیست سیاه  FATF فرصت جدیدی برای معاندان ایجاد کرد تا با ایجاد التهاب کاذب به گرانی نرخ ارز دامن بزنند.

 

مردم بدانند، افزایش نرخ دلار به ضرر آنها است

وی اظهار کرد: دولت باید تدابیر لازم برای کاهش نرخ ارز را اندیشیده و از طریق سیاست های مالی از رشد نرخ دلار جلوگیری کند از سوی دیگر مردم نیز آگاه باشند و بدانند افزایش قیمت دلار به ضرر آنها است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: بازار ارز و سکه برای سرمایه گذاری مطئن نیست زیرا این بازار با شوک‌های روانی به سرعت تغییر قیمت داده و ممکن است در روزهای آینده نرخ ارز به کاهش یابد که این امر نتیجه ای جز ضرر برای افرادی که وارد این بازار شدند، ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مردم در بازار ارز و سکه سرمایه گذاری نکنند و با مشاوره مالی به دنبال سرمایه گذاری در بازار سرمایه باشند.

عناوین برگزیده