تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۲۷۱۷
کد خبر: ۸۸۱۹۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرعامل مجتمع متالورژی پودر ایران؛

تنها تولیدکننده پودر آهن در کشور هستیم

می متالز - مدیرعامل مجتمع متالورژی پودر ایران گفت: در حال حاضر کارکنان توانمند داخلی با ارتقاء دستگاه‎های قدیمی و یا ساخت دستگاه‎های جدید تجهیزات مورد نیاز را تامین می‎کنند که این مساله موجب بی نیازی این مجتمع از کشورهای دیگر شده است.
تنها تولیدکننده پودر آهن در کشور هستیم

به گزارش می متالز، امیرحسین امامی  با بیان اینکه از زمانی که این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است، شاهد افزایش تولید هستیم، گفت: مجتمع متالورژی پودر ایران در حال حاضر سالانه هزارتن قطعه و 5 هزار تن پودرآهن تولید می‎کند که این میزان بسیار بیشتر از نیاز سالانه کشور به پودرآهن است.

وی تحریم‌ها را دلیل عمده ایجاد مشکل در پروسه بخش تولیدات این شرکت بیان کرد و گفت: اگرچه میزان بسیارکمی از مواد اولیه را از خارج از کشور تامین می‎کنیم، اما همین میزان نیز در پروسه تولید مشکل ایجاد کرده است که سعی می‎کنیم با دور زدن تحریم‎ها آن را تامین کنیم.

وی درخصوص کارخانه‎های هدف این مجتمع، گفت: تقریبا تمامی کارخانجاتی که قطعاتشان را به روش متالورژی پودر می‎سازند، مشتریان مجتمع متالورژی پودر ایران هستند، به عنوان نمونه شرکت متالورژی پودر مشهد، لوت و ماد صنعت و در بخش خودروسازی نیز ایران خودرو، سایپا، تراکتورسازی و موتورسازان تبریز و چند شرکت دیگر از مشتریان شاخص این مجمتع هستند.

مدیرعامل مجتمع متالورژی پودر ایران درخصوص دستگاه‎ها و تجهیزات مورد استفاده مجتمع متالورژی پودر ایران، گفت: بیشتر دستگاه‎ها و ماشین آلات مورد استفاده در این مجموعه توسط کارشناسان آلمانی ساخته شده‎اند و بعدها دستگاه‎های ساخت اروپا و آسیا به آن اضافه شد. اما در حال حاضر کارکنان توانمند داخلی با ارتقاء دستگاه‎های قدیمی و یا ساخت دستگاه‎های جدید تجهیزات مورد نیاز را تامین می‎کنند که این مساله موجب بی نیازی از کشورهای دیگر شده است.

وی با بیان اینکه عمده کارگران این مجتمع دارای تحصیلات عالی و مرتبط هستند، درمورد دستمزد آن‌ها نیز گفت: به دلیل نوع نگرش ریاست مجموعه، حداقل دستمزد کارگران این مجتمع نزدیک به 2 برابر حد نصاب قانون کار و سازمان تامین اجتماعی است، همچنین بسته‎های حمایتی نیز به طور ماهانه به آن‌ها اعطا می‌شودعلاوه بر آن اگر گارگری بتواند طرح و پیشنهادی ارائه کند که موجب ارتقاء کیفیت و افزایش تولید شرکت شود پاداش دریافت خواهد کرد.

امامی درمورد افق چشم انداز مجتمع متالورژی پودر ایران، گفت: افزایش تعداد کارکنان در جهت تحقق اهداف اشتغال زایی و همچنین افزایش تولید و دستیابی به صادرات در راستای اقتصاد مقاومتی از اهداف و چشم اندازهای این مجتمع است.

بر اساس این گزارش، مجتمع متالورژی پودر ایران درسال 1370 با تعلق به بخش دولتی در دو بخش تولید قطعه و تولید پودر آهن که مواد اولیه ساخت قطعات به بهره برداری رسید و در سال 1382 به بخش خصوصی واگذار شد. مجتمع متالورژی پودر ایران در حال حاضر تنها تولید کننده پودر آهن در کشور و در منطقه غرب و جنوب غرب آسیا است و درحال حاضر نزدیک به 200کارگر و 50 نفر کادر اداری در این مجتمع فعال هستند.

عناوین برگزیده