تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۴۴۵
کد خبر: ۸۸۳۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

یک گام تا تصمیم تاریخی برای فولاد مبارکه اصفهان

می متالز - شرکت فرآوری اپال کانی پارس وابسته به شرکت سرمایه گذاری پارسیان طی روزهای آینده به فولاد مبارکه اصفهان واگذار می شود.
یک گام تا تصمیم تاریخی برای فولاد مبارکه اصفهان

به گزارش می متالز، سایت تحلیلی و خبری معدن ۲۴، شنیده ها حاکی از آن است: با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران سهام و مالکیت کامل شرکت فرآوری اپال کانی پارس، مالک شرکت های اپال پارسیان سنگان و فولاد سبزوار به شرکت فولاد مبارکه اصفهان واگذار می شود. شرکت اپال کانی پارس وابسته به شرکت سرمایه گذاری پارسیان است، تولید کننده ۵ میلیون تن گندله سنگ آهن، ۲.۶ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در این منطقه توسط شرکت اپال پارسیان سنگان یکی از شرکت های زیر مجموعه خود است و طرح توسعه تولید ۲.۶ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در جوار کارخانه گندله سازی در منطقه سنگان در را برنامه قرار داده است. که در مجموع طی دو سال آینده این شرکت تولید ۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن را در دستور کار دارد. شرکت اپال کانی پارس همچنین مالک کارخانه ۸۰۰هزار تنی آهن اسفنجی در سبزوار است که برنامه دارد تا یک میلیون تن فولاد در جوار کارخانه آهن اسفنجی تولید کند و مراحل اجرایی آن با سرعت به جلو می رود.

همچنین شرکت فرآوری اپال کانی پارس بهره بردار معدن سنگ آهن دولتی سنگان با دو میلیارد تن ذخیره به مدت ۵ سال است. بنابراین شرکت فولاد مبارکه اصفهان با خرید شرکت اپال کانی پارس، بهره بردار معدن و صاحب کارخانه گندله سازی جدید به ظرفیت ۵ میلیون تن و کارخانه کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت ۵ میلیون تن خواهد شد.

عناوین برگزیده