تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۹۳۰۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی شاهرودی با اشاره به فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب:

کاهش آمار قاچاق کالا با اجرای قانون جدید مجلس / دولت برای کنترل تورم مسیر قاچاق و واردات کالا را باز نگذارد

می متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت در سال های اخیر با دلایلی همچون کنترل تورم مسیر قاچاق و واردات کالا را باز گذاشت تا بازار با کالاهای خارجی نفس بکشد و تورم افزایش نیابد، از این رو شاید تورم تا حدودی با این اقدامات مهار شد اما تولید داخلی کشور آسیب های بسیاری دید.
کاهش آمار قاچاق کالا با اجرای قانون جدید مجلس / دولت برای کنترل تورم مسیر قاچاق و واردات کالا را باز نگذارد

به گزارش می متالز، سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسب فرا رسیدن روز مبعث رسول اکرم (ص) درباره لزوم مقابله با قاچاق و واردات بی رویه جهت تقویت تولید کشور، گفت: به طور حتم یکی از مولفه های اصلی جهت توسعه تولید و کسب و کارهای داخلی، جلوگیری از ورود قاچاق و مقابله با واردات بی رویه به کشور است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند ماه اخیر نمایندگان مجلس اقداماتی را برای تقویت مقابله با مقوله قاچاق صورت داده اند، به طور مثال اخیرا قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح شده و در شرایط کنونی در صحن علنی مجلس در نوبت رسیدگی قرار دارد.

وی گفت: یکی از مولفه های اصلی برای مقابله با معضل قاچاق در کشور، اراده مسئولان و متولیان مقابله با قاچاق است. به طور حتم اراده مجریان و مدیران از خود قانون مهم تر است، زیرا در گذشته قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور وجود داشت، اما متأسفانه رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد در 6 سال اخیر در جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور نیافتند.

حسینی شاهرودی ادامه داد: دولت در سال های اخیر با دلایلی همچون کنترل تورم مسیر قاچاق و واردات کالا را باز گذاشت تا بازار با کالاهای خارجی نفس بکشد و تورم افزایش نیابد، از این رو شاید تورم تا حدودی با این اقدامات مهار شد اما تولید داخلی کشور آسیب های بسیاری دید.

وی گفت: اجرای قانون  جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار راه گشا خواهد شد، در قانون جدید، سامانه های جدید اجرایی و نظارتی تعبیه شده که این دو محور به صورت همزمان عملیاتی می شود، از این رو روند مبارزه با قاچاق کالا و نظارت بر روند اجرا و تخلفات احتمالی به صورت همزمان صورت می گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: قطعا ایجاد سامانه های جدید اجرایی و نظارتی مبتنی بر قانون  مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از بروز تخلف و فساد به صورت گسترده جلوگیری می کند و به طور حتم با اجرای قانون جدید، میزان قاچاق کاهش پیدا خواهد کرد./

عناوین برگزیده