تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۹۴۱۱۲
سرویس خبر : انرژی

خط تولید آب ژاول در پالایشگاه تهران راه‌ اندازی شد

می متالز - مدیر عامل پالایشگاه تهران از راه‌اندازی خط تولید آب ژاول (محلول ضد عفونی کننده) با ظرفیت تولید روزانه چهارهزار لیتر در این پالایشگاه خبر داد.
خط تولید آب ژاول در پالایشگاه تهران راه‌ اندازی شد

به گزارش می متالز، لطف الله هنگی روز دوشنبه اظهار داشت: پالایشگاه تهران در راستای مسوولیت اجتماعی خود در کنار تولید فرآورده‌های نفتی و سوخت کشور با تولید مواد ضد عفونی کننده به کمک دیگر جهادگران این روزها شتافت.

وی با اشاره به اینکه محلول تولید شده (آب ژاول) به هنگام استفاده تا ۵۰ برابر آب مخلوط و استفاده می‌شود، افزود: با اجرای این طرح، پالایشگاه تهران به قابلیت تولید آب ژاول پنج درصد دست یافته است.

هنگی با بیان اینکه به اینکه رعایت الزامات زیست محیطی و احترام به حقوق مردم منطقه از مهم ترین اهداف مورد توجه مدیران شرکت پالایش نفت تهران است، ابراز کرد: پالایشگاه تهران آمادگی دارد تا در تامین نیاز سازمان‌ها و شرکت‌های همجوار به ماده ضدعفونی کننده آب ژاول مشارکت داشته باشد.

این مسوول ادامه داد: این شرکت با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و مخاطرات ناشی از احتمال سرایت ویروس بین پرسنل، اجرای برنامه‌های بهداشتی، نظیر ضدعفونی کردن منظم کلیه ساختمان، دفاتر کاری، مسیرهای تردد و خودروهای داخلی را با جدیت و نظارت دنبال می‌کند و به همین منظور جهت تامین پایدار ماده ضدعفونی کننده با کیفیت، فرایند تولید آب ژاول طراحی و پیاده‌سازی شده است.

شرکت پالایش نفت تهران ظرفیت پالایش ۲۳۵ هزار بشکه در روز دارد؛ این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و اینک مشتمل بر ۲ پالایشگاه جنوبی و شمالی است.

عناوین برگزیده