تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۹۵۱۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قائم‌مقام دبیرکل‌خانه صنعت و معدن مطرح کرد:

"کرونا" و گنگی در بازار کامودیتی‌ها

می متالز - اینکه تا چه زمان بیماری کرونا ادامه می‌یابد بازار را دچار گنگی کرده است. از سویی دیگر بعضی شرکت‌ها با توجه به شرایط اقتصادی ممکن است حذف شده و واکنش سهامداران برای واگذاری سهام خود و ورود به دیگر شرکت‌های سود ده به چشم می‌خورد.
"کرونا" و گنگی در بازار کامودیتی‌ها

به گزارش می متالز، آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در شرایط حاضر، بررسی سرمایه گذاران و فعالان بورسی نسبت به آینده شرکت‌ها و سهام معاملاتی آن‌ها پیوسته رصد شده و واکنش فعالان بازار سرمایه نیز وابسته به اتفاقات پیش آمده در بازار‌های جهانی است.


وی ادامه داد: بدیهی است صنایع برخی کشور‌ها در مرحله خروج از چرخه تولید قرار گرفته و از سویی دیگر بازار‌های مصرف کننده کالا و مبحث فروش شرکت‌ها نیز تحت بررسی است.


حذف شرکت‌ها از چرخه تولید

خالقی به ابهام موجود در بازار اشاره و اظهار داشت: اینکه چه زمان بیماری کرونا ادامه می‌یابد بازار را دچار گنگی کرده است. از سویی دیگر بعضی شرکت‌ها با توجه به شرایط اقتصادی ممکن است حذف شده و واکنش سهامداران برای واگذاری سهام خود و ورود به دیگر شرکت‌های سود ده به چشم می‌خورد. 


وی افزود: ورود یا خروج سریع سهامداران متاثر از وضعیت حاکم نشان از سردرگمی بوده و واکنش‌های احساسی بر بازار تاثیر گذار خواهد بود. 


استقبال از اقتصاد کشور نجات یافته

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اگر در روز‌های آتی کرونا قابلیت کنترل پیدا کند، هر اقتصادی که بتواند سریعتر از این گرفتاری رها شده و فعالیت خود را از سربگیرد، مورد استقبال قرار گرفته و تمایل به صنایع و محصولات آن کشور نیز بیشتر شده و رشد را به همراه خواهد داشت. 


خالقی در پایان اظهار داشت: اخبار و شایعات مبهم بازار نشان می‌دهد که فعلا زمان انتظار است و نمی‌توان حتی یک الگوی پیش بینی استاندارد تهیه کرد و باید دید آیا اقتصاد چین مجددا با قدرت برمی گردد یا موج گرفتاری‌ها ادامه دار خواهد بود.

عناوین برگزیده