تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۹۷۸۹۷

کاهش ۳۳ درصدی سوانح ریلی در راه آهن یزد

می متالز - با رعایت نمودن نکات ایمنی کاهش ۳۳ درصدی سوانح ریلی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل به ثبت رسید.
کاهش ۳۳ درصدی سوانح ریلی در راه آهن یزد

به گزارش می متالز، با رعایت کردن نکات ایمنی و اقدامات انجام شده به منظور پیشگیری از حوادث ریلی، راه آهن یزد نسبت به سال 97 کاهش 33 درصد سوانح داشته است.

افزودنی است از جمله اقداماتی که در جهت کاهش سوانح ریلی در اداره کل راه آهن یزد صورت گرفت می توان به انجام بازرسی های متعدد به صورت محسوس و نامحسوس، استفاده از نظرات افراد خبره و با تجربه در عملیات سیر و حرکت، استفاده از ضبط مکالمات بی‌سیم و play back اشاره کرد.

لازم به ذکر است به منظور افزایش سطح آگاهی و آشنایی بیشتر مأمورین، دوره‌های آموزشی به صورت‌های مختلف از قبیل کمیسیون آموزش، کلاس های ضمن خدمت، کلاس های آموزگار لوکوموتیوران و تحلیل سوانح، جلسات ارتقای ایمنی و آموزش تحلیلی حوادث ایمنی با حضور اعضای پیشگیری از سوانح و مأمورین برگزار شد.

گفتنی است اقداماتی نیز در جهت صیانت از حریم راه آهن و آگاهی بخشیدن به ساکنین حاشیه خطوط با ایجاد دیوار حریم در نقاط پرخطر، احداث زیرگذرها و پل‌ها و نصب تابلوهای هشداردهنده انجام گرفت.

شایان‌ ذکر است به منظور افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و ساکنین حاشیه خطوط، با برگزاری بازدیدهایی از محل اداره کل و آموزش نکات ایمنی و همچنین تشکیل گروه همیاران ایمنی همواره مورد تأکید بوده تا شاهد کاهش روزبه‌ روز حوادث ریلی باشیم.

عناوین برگزیده