تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۹۸۳۸۹

۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه به مسافران خط آهن تهران- ورامین پرداخت می‌شود

می متالز - مدیرکل راه ‌آهن تهران گفت: هزینه تمام شده تردد مسافر در خط تهران- ورامین ۲۵ هزار تومان است که دولت فقط هزار و ۵۰۰ تومان از مسافران دریافت کرده و مابقی را سوبسید می‌دهد.
۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه به مسافران خط آهن تهران- ورامین پرداخت می‌شود

به گزارش می متالز، علی کاظمی‌ منش روز سه‌شنبه در جلسه مشترک با فرماندار و مسوولان ورامین که با هدف رفع معارضان اجرای پروژه‌های راه‌آهن در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: شرکت راه‌آهن با بیش از صدها میلیارد تومان اعتبار، خط ۳ و ۴ قطار حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار را ایجاد کرد تا مردم این بخش از استان برای تردد به پایتخت، با کمترین مشکل مواجه شوند.

وی افزود: با وجود آن که خرید و تجهیز هر ست ریل باس، بیش از ۷۰ میلیارد تومان برای دولت هزینه در بر دارد، برای سهولت تردد مسافران در این مسیر، ۸ قطار در نظر گرفته شد.

مدیرکل راه‌آهن تهران با اشاره به این که هزینه بلیت تردد در مسیر تهران - ورامین هزار و ۵۰۰ تومان است اظهار کرد: هزینه تمام شده تردد مسافران در این مسیر، ۲۵ هزار تومان است و این در حالی است که قیمت بلیت طی سال گذشته افزایش نیافت.

کاظمی‌منش با اشاره به اجرای ده‌ها پروژه پل روگذر و زیرگذر در مسیر تهران - ورامین – مشهد گفت: وقتی که در یک منطقه، چهار خط راه‌آهن ایجاد شود، تردد خودروها از روی ریل نباید انجام شود و لازم است تا در محل عبور خودروها زیرگذر و یا پل روگذر ایجاد شود.

وی افزود: زمانی که راه‌آهن سراسری تهران – مشهد احداث شد، بسیاری از مناطق مسکونی شکل نگرفته بود ولی با توسعه شهرها و روستاها، ایجاد مسیر دسترسی از روی ریل ضروری شد که این مهم طی سال‌های گذشته و در پی چهار خطه شدن این مسیر، با احداث روگذرها و زیرگذرهای متعدد محقق شد.

مدیرکل راه‌آهن تهران با اشاره به لزوم خدمت رسانی به مردم ورامین در دسترسی آسان به قطار حومه‌ای گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده، محوطه ایستگاه راه‌آهن ورامین به پارکینگ خودرو تبدیل می‌شود تا مسافران به راحتی به قطار دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: تجهیز و توسعه این منطقه به همکاری مسوولان شهرستانی نیاز دارد که امید می‌رود با همکاری مسوولان ورامین، این پروژه به زودی اجرایی و در اختیار مردم قرار گیرد.

عناوین برگزیده