تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۰۰۳۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت صمت:

توانایی تولید ۱۰ میلیارد دلار کالای وارداتی را داریم

می متالز - سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با برنامه ریزی مدون قادریم در مدت سه سال حدود ۱۰ میلیارد دلار کالای وارداتی را در داخل مشابه سازی، بومی سازی و تولید کنیم.
توانایی تولید ۱۰ میلیارد دلار کالای وارداتی را داریم

به گزارش می متالز، روز چهارشنبه در مراسمی با حضور افشار فتح اللهی سرپرست معاونت امور حقوق و مجلس وزارت صمت، عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری قزوین، بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین و جمعی از صنعتگران، رئیس جدید سازمان صمت استان قزوین معرفی شد.

افشار فتح اللهی در این مراسم اظهار داشت: در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده باید بتوانیم از تولید داخلی حمایت کرده و وضعیت اشتغال را تثبیت کنیم.

سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته با برنامه ریزی و اقدامات مؤثری که صورت گرفت توانستیم با یک نهضت همگانی از واردات بیش از ۱۵۰۰ قلم کالای خارجی جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: امسال هم اگر بخواهیم جهش تولید ممکن شود باید از ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد جلوگیری کنیم تا اشتغال کشور دچار آسیب نشود.

بومی سازی ۱۰ میلیارد دلار کالای مشابه خارجی در سه سال

فتح اللهی تصریح کرد: بر اساس مطالعات و ارزیابی کارشناسان قادریم بیش از ۱۰ میلیارد دلار کالا را در داخل بومی سازی کرده و وارد بازار کنیم و این قابلیت در کشور و استان‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: در یک روند سه ساله قادریم با بهره گیری از ظرفیت همه استان‌ها حدود ۱۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی را در داخل بومی سازی و تولید کنیم و از واردات آن بی نیاز شویم.

وی یادآور شد: در سال گذشته حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالای وارداتی را در کشور تولید کردیم و امسال برای مشابه سازی ۳ میلیارد و ۲۸ میلیون دلار کالا برنامه ریزی کرده‌ایم.

فتح اللهی تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه و ممانعت از فروش نفت توانستیم با صادرات کالا بخش زیادی از نیاز ارزی را تأمین کنیم و مثبت شدن تراز تجاری کشور بیانگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی و تولیدی در کشور است.

سرپرست معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: برای تحقق منویات رهبری و حمایت از تولید داخلی و کمک به اشتغال کشور رویکرد ما این است که هر کالایی که قادریم آن را بسازیم ورودش را ممنوع کنیم تا در مسیر استقلال گام محکمی برداریم.

فتح اللهی گفت: استان قزوین از قطب‌های صنعتی کشور است و با همکاری بیشتر بخش خصوصی و صنعتگران و برنامه ریزی منطقی می‌توانیم روی ظرفیت‌های صنعتی این استان نیز برای تحقق جهش تولید اتکا کنیم.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سعید نبیل رئیس سابق، عزیز الله افضلی به عنوان رئیس جدید سازمان صمت استان قزوین معرفی شد.

عناوین برگزیده