تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۷
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۰۰۳۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی:

آزادسازی سهام عدالت موجب بهبود معیشت مردم و تقویت بورس می شود

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است آزادسازی سهام عدالت می تواند از یک سو موجب توانمندی اقشار ضعیف جامعه و بهبود معیشت مردم شود و از سوی دیگر به تقویت بورس منتهی شود.
آزادسازی سهام عدالت موجب بهبود معیشت مردم و تقویت بورس می شود

به گزارش می متالز، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با آزادسازی سهام عدالت، گفت: به منظور گسترش عدالت و توانمندی خانواده ها مقرر شد سهام تعدادی از شرکت‌های دولتی در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی طبقه بندی شده و به جامعه هدف شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام (ره)، سازمان بهزیستی و به دهک‌های بعدی ارائه شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  درحال حاضر حدود ۴۸ میلیون نفر در کشور صاحب سهام عدالت هستند، افزود: مقرر شد ارزش سهام عدالت که حدود یک میلیون تومان بود از محل سود شرکت‌های مورد نظر پرداخت شود در واقع برای گسترش عدالت و توانمندی خانواده ها ارزش اسمی سهام عدالت که حدود یک میلیون تومان بود باید ظرف ۱۰ سال از محل سود شرکت‌های صاحب سهم پرداخت می شد به این معنا که دارنده سهام به ازای داشتن سهام عدالت مبلغی پرداخت نمی کرد بلکه پس از محاسبه سود سهام مذکور، این سود به ازای قیمت اصلی سهام برداشت می شد.

وی اظهار کرد: سهام شرکت های نفتی، شرکت ملی گاز، برخی شرکت‌های پتروشیمی، ذوب آهن و فولاد مبارکه در قالب سهام عدالت به افراد واگذار شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: دولت به نمایندگی از مردم مدیریت سهام عدالت را بر عهده دارد و طی سال‌های گذشته بطور مثال یک بار سود سهام عدالت حدود ۴۰ هزار تومانی، به دارندگان آن پرداخت شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهام عدالت نقش مهمی در اقتصاد دارد زیرا علی‌رغم اینکه قیمت پایه این سهام حدود یک میلیون تومان بود در شرایط کنونی بهای آن رشد چشمگیری یافته است.

حسینی با بیان اینکه مردم باید بتوانند از ظرفیت سهام عدالت استفاده کنند، ادامه داد: سهام دولت در بسیاری از شرکت‌ها، به دلیل واگذاری سهام عدالت کمتر از ۵۰ درصد شده بنابراین این شرکت‌ها باید در بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه دهند در حالیکه مدیریت آنها با دولت است که این امر موجب ایجاد تناقض و کاهش اثر بخشی و بهره وری آنها شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سهام عدالت در سال های گذشته تاثیر ملموسی در وضعیت اقتصادی مردم نداشت، تصریح کرد: آزادسازی این سهام می تواند از یک سو موجب توانمندی اقشار ضعیف جامعه و بهبود معیشت مردم شود و از سوی دیگر تقویت بورس را رقم زند.

عناوین برگزیده