تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۸
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۰۰۵۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

آزادسازی سهام عدالت و ابهام سازوکارها

می متالز - البته معتقدم در صورت آزادسازی، حجم سهام عدالت عرضه شده در حدی نیست که عرضه آن، تاثیر منفی بر روند بازار سرمایه داشته باشد.
آزادسازی سهام عدالت و ابهام سازوکارها

به گزارش می متالز، خبر آزادسازی سهام عدالت ابهامات زیادی به دنبال داشته است. علاوه بر سوالات مکرر دارندگان سهام عدالت در مورد نحوه آزادسازی و معامله و ‌... ، تاثیر این آزادسازی بر روند بازارسرمایه برای فعالان این بازار هم اهمیت دارد.

جواد عشقی نژاد مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد در خصوص تاثیر آزادسازی سهام عدالت بر روند بازارسرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد هنوز سازوکار قطعی برای آزادسازی سهام عدالت تعیین نشده و دولت و سازمان خصوصی‌سازی هم در مورد نحوه آزادسازی سهام عدالت، ابهاماتی دارند.

عشقی‌نژاد ادامه داد: به هر حال در صورتی که معاملات سهام‌عدالت آزاد شود، عرضه‌ها در بازارسرمایه کمی شدت خواهد گرفت.

وی افزود: البته معتقدم در صورت آزادسازی، حجم سهام عدالت عرضه شده در حدی نیست که عرضه آن، تاثیر منفی بر روند بازار سرمایه داشته باشد؛ سهام‌عدالت به حدود ۵۰میلیون نفر از مردم ایران تعلق گرفته و فعلا در شرایطی نیستیم که دارندگان سهام عدالت، همگی کد بورسی داشته باشند و اقدام به عرضه فوری سهام خود کنند.

این فعال بازارسرمایه در پایان خاطرنشان کرد: فرآیند آزادسازی سهام عدالت، احتمالا زمان بر بوده و در کوتاه مدت، شاهد حجم بالای عرضه این سهام، نخواهیم بود.

عناوین برگزیده