تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۰۰۹۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعلام جرم نماینده مجلس علیه گسترش و نوسازی صنایع و صندوق فولاد

می متالز - نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی هشدار داد در صورت تخطی‌سازان گسترش و نوسازی صنایع ایران و صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، علیه این دو شکایت خواهد کرد.
اعلام جرم نماینده مجلس علیه گسترش و نوسازی صنایع و صندوق فولاد

به گزارش می متالز، «احمد علیرضابیگی» در جمع خبرنگاران گفت: صندوق فولاد متصرف در اموال عمومی شناخته می‌شود و اگر گسترش و نوسازی صنایع ایران، ماشین‌سازی تبریز را تحویل نگیرد، علیه هر دو به اتهام قصور در نگهداری اموال دولتی و تصرف غیرقانونی در اموال عمومی، اعلام جرم خواهیم کرد.
بیگی با تکیه بر اینکه حضور صندوق فولاد در گروه ماشین‌سازی تبریز غیرقانونی است به انتقاد از دولت پرداخت و اظهار داشت: بعد از گذشت ماه‌ها از بازگشت سهام کارخانجات ماشین‌سازی تبریز و هپکو اراک به دولت، هنوز اقدام شایسته و مناسبی از سوی دولت صورت نگرفته و سوابق مدیر هپکو نشان می‌دهد مدیریت کلیه شرکت‌های به بحران رسیده و دولت اصولا تصمیم نداشت خصوصی‌سازی غیرقانونی ماشین‌سازی تبریز لغو و باطل شود ولی با پیگیری‌هایی که با اثبات تخلفات صورت گرفته، سهام این شرکت معظم و باارزش به دولت بازگشت ولی هنوز سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که سهام‌دار قانونی و اصلی ماشین‌سازی تبریز است، هیئت‌مدیره قانونی آن را معرفی ننموده است. ایدرو 14 روز برای انجام اقدامات قانونی لازم برای تحویل ماشین‌سازی تبریز فرصت خواست که از این وقت چند روز نیز گذشته است. ایدرو باید پاسخ دهد چرا در طول این مدت و پس از بازگشت سهام کارخانه به دولت، هیئت مدیره قانونی معرفی نشد.

ظاهرا منافع عد‌ه‌ای در ادامه حضور غیرقانونی صندوق فولاد در ماشین‌سازی تبریز است. صندوق فولاد در مکاتبات رسمی خود اعلام نموده که هیچ حقوق مالکانه‌ای در این کارخانه ندارد ولی ظاهرا اکنون فکر کرده‌اند شرایط فرق نموده و قصد تصاحب غیرقانونی کارخانه ماشین‌سازی تبریز را دارند. واگذاری ماشین‌سازی به صندوق فولاد، بابت رد دیون یک واگذاری صوری و غیرقانونی بود و اسناد تخلفات سازمان خصوصی‌سازی در این مورد، در رسانه‌ها منتشر شده است. صندوق فولاد هیچ‌گونه حق قانونی در سهام‌داری و مدیریت ماشین‌سازی تبریز ندارد و مدیریت کنونی ماشین‌سازی تبریز توسط صندوق فولاد، کاملا غیرقانونی می‌باشد و هیئت مدیره قانونی شرکت ماشین‌سازی تبریز باید تا 2 هفته آینده معرفی شود.

منبع: کیهان
عناوین برگزیده