تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۰۱۰۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت:

گمرک تعطیل پذیر نیست

می متالز - مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به شیفت بندی و کشیک کارکنان در ایام تعطیل بیان داشت: کارکنان گمرک به دلیل وظیفه ذاتی و قانونی که دارند نمی توانند به پویش ماندن در خانه به طور کامل بپیوندند، چون مرزبان اقتصادی کشور هستند.
گمرک تعطیل پذیر نیست

به گزارش می متالز، رسول کوهستانی پزوه بیان داشت: به منظور ارائه خدمات در این ایام به دو روش اقدام نموده ایم. مطابق مصوبه معاونت محترم ریاست جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور کلیه گمرکات استان با توجه به پراکندگی گمرکات استان با حداقل یک سوم کارکنان خود در محل کار حاضر بوده اند و با توجه به خدمات الکترونیک گمرک، بسیاری از فعالیت ها به صورت دورکاری انجام می شود.

رسول کوهستانی پزوه در خصوص کشیک کارکنان در ایام تعطیل رسمی نیز بیان داشت: مطابق روال همه ساله کارکنان گمرکات استان اصفهان در گمرکات مرکزی ،فرودگاه، پست، ذوب آهن، فولادمبارکه و کاشان در روزهای تعطیل نیز به صورت کشیک در محل کار حضور داشته اند تا وقفه ای درامر صادرات و واردات استان پیش نیاید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد :در روزهای اولیه سال 99 با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری (مدالظله تعالی)، گمرکات استان بسته حمایت از جهش تولید در سال 99 را در 39 بند آماده و تقدیم استاندار معزز کرده است.

مدیرکل گمرکات با اشاره به اینکه در این بسته حمایت های خاصی از واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است اذعان داشت: واحدهای که به عنوان فعال مجاز اقتصادی شناسایی شده اند می توانند ضمن بهره بردن از تمام مزایای و تسهیلات گمرک تسهیلات ویژه ای نظیر ارائه ضمانت نامه بانکی با سررسید حداکثر یکساله جهت حقوق ورودی و برای ارزش افزوده با سررسید 7 مرداد 99 استفاده نمایند.همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: فعالان مجاز اقتصادی ترخیص کالاهایشان در مسیر سبز و زرد قرار میگیرند یعنی با اعتماد کامل به آنها کالاآنها از ارزیابی فیزیکی معاف می باشد. همچنین در صورتی که کالا مورد نیاز آنها اسناد و مدارکش کامل نباشد کالا به صورت نسیه ترخیص میگردد .

وی گفت: در ابتدای سال 98 چهار شرکت فعال مجاز در استان داشتیم ولی در حال حاضر 15 شرکت به عنوان فعال مجاز اقتصادی هستند ودرادامه بیان داشت: در سال 98 تعداد 60 فقره اظهارنامه فعالان مجاز اقتصادی با ضمانت نامه سررسید یکساله به مبلغ 142 میلیارد ریال ترخیص گردیده است .

منبع: تابناک
عناوین برگزیده