تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۰۱۲۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام کرد:

صدور پروانه بهره‌برداری برای ۳ واحد تولید ماسک در همدان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه تاکنون سه واحد تولید ماسک در همدان پروانه بهره‌برداری اخذ کرده‌اند، گفت: در حال حاضر دو شرکت آویده رایان و امید ماسک روزانه ۵۰ هزار ماسک کادردرمانی (N۹۵) را تولید می‌کنند.
صدور پروانه بهره‌برداری برای ۳ واحد تولید ماسک در همدان

به گزارش می متالز، حمیدرضا متین، با اشاره به دپوی یک میلیون ماسک معمولی دراستان همدان اظهارکرد: همچنین یک شرکت در شهرستان ملایر روازنه ۲۰ هزار ماسک را تولید و وارد بازار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یک شرکت در شهرستان رزن یا همدان و یک شرکت دیگر در ویان با نصب دستگاه در روز دوشنبه وارد چرخه تولید ماسک خواهند شد.

در همه نقاط استان حتی سوپرمارکت ها ماسک موجود است

متین با بیان اینکه درحال حاضر در همه نقاط استان ماسک موجود است، اعلام کرد: حدود ۲۰۰ واحد دوزندگی نیز در استان به تولید ماسک معمولی برای عموم مردم پرداختند و هم اکنون در تمام نقاط و حتی سوپرمارکت‌ها هم ماسک وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید براینکه از نظر تولید ژل و مواد ضدعفونی کننده وضعیت خوبی داریم، ادامه داد: در تمام مراکز عرضه ژل بهداشتی وجود دارد که البته قیمت بالاست اما موجود است.

افزایش روزانه ذخایر مواد شوینده در همدان

متین از راه‌اندازی دو واحد تولید شوینده در استان همدان خبرداد و گفت: در استان همدان چهار واحد تولیدکننده مواد شوینده وجود داشت که دو واحد دیگر اضافه شد و در تولید مواد شوینده ظرفیت را بی نهایت قرارداده‌ایم تا تولیدکنندگان هرچه توان دارند تولید کنند.

وی با تأکید براینکه تا خرداد دخایر مواد شوینده در استان موجود است، افزود: هرروز بر ذخایر مواد شوینده استان اضافه می‌شود و در بحث مواد شوینده و شوینده‌های غیر الکلی و آب ژاول علاوه بر استان همدان، چهار استان دیگر را نیزپوشش می‌دهیم.

وی با اشاره به فعالیت چهار شرکت تولیدکننده لباس های بیمارستانی در همدان، بیان کرد: در استان همدان روزانه ۷۰۰ عدد لباس بیمارستانی توسط چهار شرکت تولید و به کادر درمانی تحویل داده می‌شود.

متین با بیان اینکه بزرگترین واحد تولید پارچه‌های بیمارستانی در همدان فعالیت دارد، یادآور شد: شرکت بافینه و بافتسان ملایر بزرگترین واحد تولید کننده پارچه‌های بیمارستانی در  کشور است که در حال حاضر پارچه مورد نیاز ۳۰۰۰ واحد کوچک و بزرگ تولیدکننده لباس کادر درمانی را تأمین می‌کند.

راه‌اندازی ۲ واحد تولیدکننده الکل در همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید براینکه در استان همدان دو واحد کوچک تولیدکننده الکل درحال پیگیری است، خاطرنشان کرد: در کشور شش شرکت تولیدکننده الکل با ظرفیت ۲۴۰ هزار لیتر فعالیت دارند این درحالیست که مصرف الکل در کشور به ۱.۵ میلیون لیتر رسیده است.

وی افزود: در استان همدان به دنبال ایجاد دو شرکت کوچک تولید الکل هستیم که تا ۲۰ روز آینده وارد چرخه تولید می‌شوند.

متین درباره تولید دستکش نایلکس در همدان نیز یادآور شد: دو واحد تولید دستکش نایلکس در تویسرکان و شهرک بهاران از یکشنبه وارد چرخه تولید خواهد شد.

وضعیت کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

وی درباره کسب و کارهای آسیب دیده از کروناویروس درهمدان، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی قبول کرده که سه ماه بیمه بیکاری برای ۱۲ رسته شغلی پرداخت کند.

متین گفت: هنوز نمی‌توانیم خسارات و صدمات ناشی از کرونا ویروس به کسب و کارها را تخمین زده و ارزیابی کنیم بنابراین جبران آسیب تا زمانی که معضل کرونا حل نشود امکان پذیر نیست البته رئیس جمهور با اختصاص یک پنجم از بودجه سال ۹۹ به بحث کرونا موافقت کرده و از طرفی دارایی و بانک ها تمهیداتی را برای کمک به تولیدکنندگان و کسب و کارهای آسیب دیده درنظر گرفته اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: واحدهای صنفی غیرضروری استان به علت جلوگیری از شیوع کروناویروس تعطیل هستند اما واحدهای صنعتی و تولیدی همچنان مشغول به کار هستند چرا که تولید باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه اجباری برای تعطیلی واحدهای صنعتی وجود ندارد، تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت مواد اولیه مناسب است وپیش‌بینی ما این است که پیش از خرداد مواد اولیه موجود باشد.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده