تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۱۰۱۹۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اعلام آمادگی سازمان ایمیدرو برای مطالعه محدوده‌های معدنی مارکده

می متالز - رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، از اعلام آمادگی سازمان ایمیدرو برای مطالعه محدوده‌های معدنی مارکده خبر داد.
اعلام آمادگی سازمان ایمیدرو برای مطالعه محدوده‌های معدنی مارکده

به گزارش می متالز، سجاد رستمی رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: سه طرح معدنی در استان آماده برداشت و واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی شد.

او افزود: معدن گنبد نمکی در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ، معدن دولومیت در شهرستان‌های اردل و بروجن و ذخایر مرمریت در شهرستان‌های بروجن، لردگان و اردل ازجمله معادن قابل برداشت در استان است.

رستمی اضافه کرد: امسال معدن فسفات در شهرستان لردگان، مطالعه ژئوتوریسم در منطقه مشایخ کیار و امکان سنجی تولید کاغذ از سنگ آهک نیز در مرحله مطالعه قرار دارد.

او ادامه داد: معادن مس، روی و کبالت در منطقه سبزکوه و معدن طلا، مس و کانی‌های فلزی در روستای مارکده شهرستان سامان هم از جمله پهنه‌های معدنی استان به شمار می‌رود، که در مرحله اکتشاف قرار گرفته است.

رستمی گفت: سازمان ایمیدرو برای مطالعه محدوده‌های معدنی روستای مارکده اعلام آمادگی کرده است.

او با بیان اینکه ذخایر دولومیت در استان از حجم بالایی برخوردار است افزود: در پی جذب سرمایه گذار برای استخراج این ذخایر معدنی هستیم.

رستمی نبود واحد‌های «قله بر» را ازچالش‌های بخش معدن استان اعلام و اضافه کرد: نبود چنین واحد‌هایی سبب شده تا محموله‌های معدنی استان به صورت خام به فروش برسد و ضایعات معدنی در استان افزایش داشته باشد.

عناوین برگزیده