تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۸۸۳
کد خبر: ۱۰۲۱۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

مهندسی معکوس تبخیر کننده سریع بلوک اکسیژن ذوب آهن به کمک بسیجیان

می متالز - معاون مکانیک کارگاه اکسیژن شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه بسیج شهید تندگویان به کمک جمعی از مهندسین، مهندسی معکوس تبخیر کننده سریع بلوک اکسیژن را رقم زدند، خاطر نشان کرد: بعد از طراحی، مونتاژ و ساخت این دستگاه امروز نصب آن در حال انجام است.
مهندسی معکوس تبخیر کننده سریع بلوک اکسیژن ذوب آهن به کمک بسیجیان

به گزارش می متالز، ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت 3 میلیون و 600 هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند و نقش مهمی در شکل گیری دیگر صنایع فولادی ایران ایفا کرده است و به همین دلیل، لقب مادر صنعت فولاد کشور را دارد.

کارگران در این شرکت نقش اساسی و مهمی دارند و بسیجیان کارگر سال های گذشته با فعالیت جهادی خود موفقیت های و افتخارات متعددی را فراهم کردند.

 

بسیج کارگری در اتفاقات و زمان های مختلف در کنار ذوب آهن بوده است

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان بعد از ظهر دیروز در این رابطه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا همه امکانات کارخانه بسیج شد و بسیج کارگری هم در کنار سایر ارگان های ذوب آهن قرار گرفت تا اقلام حفاظت فردی برای پرسنل تهیه و تجهیزات ضدعفونی در کارخانه مستقر شد.

مهرداد تولایان گفت: در کنار بسیج و موفق شدیم تا شرایط ایمنی را برای پرسنل ذوب آهن فراهم کنیم و از بسیج کارگری تشکر می کنیم که در اتفاقات و زمان های مختلف همیشه در کنار ذوب آهن بوده است.

وی افزود: همچنین از گروه های 44 و 55 توپخانه اصفهان که امروز برای ضدعفونی آمدند، تشکر می کنم.

 

فعالیت 12 گروه های جهادی در ذوب آهن

فرمانده حوزه شهید شهید تندگویان ذوب آهن هم با بیان اینکه امروز کشور نیازمند به کارجهادی است، اظهار کرد: بسیج ذوب آهن از روزهای اول شیوع کرونا با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب 12 گروه های جهادی تشکیل داد که هر گروه شامل 4 نفر در شیفت های مختلف با آموزش ها و تجهیزاتی که تحویل آن ها داد شد ضدعفونی نقاط مختلف کارخانه را بر عهده داشتند.

مهران مختاری گفت: گروه های جهادی در کنار ضدعفونی، کمک مؤمنانه را در دستور کار خود قرار دادند و با کسر از حقوق خود و برپایی موکب در سطح کارخانه اقلام مورد نیاز در این طرح را تهیه کردند.

وی با اشاره به جمع آوری ضایعات، افزود: یکی از معضلات اساسی ما کمبود مواد اولیه است و بحث جمع آوری ضایعات در این موضوع می تواند مثمر ثمر باشد و به همین دلیل در دستور کار حوزه بسیج قرار گرفت که بار کوچکی از روی دوش کارخانه برداریم.

 

افتخار آفرینی کارگران ذوب آهن در اوج کرونا

معاون برنامه ریزی و ساخت قطعات مکانیکی مدیریت مهندسی نت ذوب آهن با اشاره به افتخار آفرینی کارگران ذوب آهن به خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع کرونا و تقلیل پیدا کردن حدد یک سوم کارگران به دلیل تجمع، اما در ذوب آهن اصفهان این پرسنل سخت کوش با توجه به این شرایط به صورت شبانه روزی فعالیت کردند.

رمضانعلی فرهادی تصریح کرد: تعمیرات کوره بلند و ساخت فرم هوای دم، که یکی از قطعات حائزه اهمیت در کوره های بلند است؛ از اواخر سال گذشته تا کنون 150 عده فرم هوای دم در کارگاه ذوب آهن ریخته گری و تهیه شده است.

وی افزود: این فروم هوای بلند در گذشته توسط کشورهای انگلیس و کره جنوبی تهیه می شد که از 4 سال قبل تاکنون به دست توانمند نیروهای ذوب آهن تهیه و مورد استفاده قرار گرفته است.

فرهادی با توضیح اینکه این کارگاه در شرایط سخت کنونی مانند جبهه جنگ است، اظهار کرد: در سال جهش تولید که افراد این کارخانه در شرایط سخت و باتوجه به رعایت موارد بهداشتی کاری کردند که هیچ خللی در خط تولید ذوب آهن رخ ندهد.

 

مهندسی معکوس تبخیر کننده سریع بلوک اکسیژن به کمک بسیجیان

معاون مکانیک کارگاه اکسیژن شرکت ذوب آهن اصفهان هم با بیان اینکه واحد بسیج شهید تندگویان به کمک جمعی از مهندسین، مهندسی معکوس تبخیر کننده سریع بلوک اکسیژن را رقم زدند، خاطر نشان کرد: بعد از طراحی، مونتاژ و ساخت این دستگاه امروز نصب آن در حال انجام است.

عبدالله نقدی پور گفت: واحد علمی پژوهشی بسیج ذوب آهن سال گذشته با مبلغ حدود 20 میلیارد تومان صرفه جویی نقدی برای کارخانه داشته است و در نظر دارد در سال جدید با چند طرحی که نیاز کارخانه است، صرفه جویی های جدید داشته باشد و برخی دیگر از قطعات و دستگاه ها را بومی سازی کند.

وی افزود: این طرح حدود 4 تن و 600 گرم وزن قطعه قبلی بود و به خاطر فرسایش دیگر قابل استفاده نبوده است و جایگزین آن قطعه ای با 60 کیلوم گرم ساخته شده که با همان روش کار و فرآیند کار می کند.

معاون مکانیک کارگاه اکسیژن ذوب آهن تصریح کرد: این واحد به دلیل اینکه موادی مانند اکسیژن مایع دارد نمی تواند آن ها را در سطح اتمسفر رها کند و باید حتما دستگاهی به نام «تبخیر کننده» آن ها را تبدیل به گاز کند.

وی اضافه کرد: یک لیتر اکسیژن مایع به 700 لیتر گاز تبدیل می شود و بعد از این مرحله در سطح اتمسفر رها می شود؛ این مرحله یکی از مهمترین قسمت های کارگاه اکسیژن شرکت ذوب آهن اصفهان است.

عناوین برگزیده