تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۰۲۵۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واگذاری واگن پارس ظرف دو هفته آینده به مپنا/ واگذاری هپکو قطعی است

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: واگن پارس ظرف دو هفته آینده به مپنا واگذار می‌شود، واگذاری هپکو به ایمیدرو قطعی است.
واگذاری واگن پارس ظرف دو هفته آینده به مپنا/ واگذاری هپکو قطعی است

به گزارش می متالز، سعید فرخی صبح امروز در جمع خبرنگاران به نشست برگزار شده با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور پیرامون رسیدگی به مسائل و مشکلات شرکت های آذرآب، واگن پارس و هپکو اراک اشاره کرد.

وی اظهار کرد: پیرو نشستی که 18 آذرماه سال گذشته در حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، نشست‌‌هایی متعددی به منظور پیگیری مصوبات این نشست برگزار شد که روز گذشته نیز جلسه پیرامون مصوبات مهمی بود که هنوز اجرایی نشده بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: در خصوص شرکت واگن‌پارس هم گروه مپنا آمادگی دارند که این شرکت را تحویل بگیرند، هم سازمان ایدرو  این آمادگی را دارد، اما مسائلی وجود دارد که این واگذاری زمان‌بر شود، تصمیم گرفته شد ظرف دو هفته آینده این مسائل بررسی و حل و فصل واگذاری انجام شود.

وی با اشاره به شرکت آذرآب بیان کرد: در خصوص این شرکت ضمانت‌نامه‌هایی بود که بانک کشاورزی برای قراردادهای مهم آذرآب باید صادر می‌کرد که انجام نشده بود، بحث شد بانک کشاورزی برای صدور این ضمانت‌نامه محدودیت‌هایی دارد که باید در اسرع وقت نشستی بین صندوق توسعه ملی، بانک صادرات و بانک مرکزی تشکیل شود و ظرف یک هفته آینده تفاهم انجام شود و مشکل برطرف شود.

فرخی گفت: در مورد شرکت هپکو نیز مهم‌ترین بحث واگذاری به سازمان ایمیدرو است، با وجود اینکه  این واگذاری طولانی شده موضوع مورد تاکید قرار گرفت، در خصوص این واگذاری هیچ بحثی مطرح نیست و قطعی است با توجه به موافقیت وزیر صنعت و معدن مواردی در جنبه‌های حقوقی و پیرامونی وجود دارد دو تصمیم گرفته شد اینکه در رابطه به اصل واگذاری بحثی وجود ندارد اما برخی مسائل باید ظرف یک هفته تعیین تکلیف شود.

عناوین برگزیده