تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۲
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۱۰۲۶۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست سازمان صمت سیستان و بلوچستان خبر داد:

برنامه ریزی برای توسعه مبادلات تجاری در مرز میلک سیستان و بلوچستان

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای مبادلات مرزی استان در خصوص توسعه مبادلات تجاری در مرز میلک برنامه ریزی های لازم انجام شد.
برنامه ریزی برای توسعه مبادلات تجاری در مرز میلک سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، محمود رضا رحمتیان در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای مبادلات مرزی استان که با حضور مدیران و مسوولین سایر دستگاه های اجرایی ذیربط در محل استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، بیان کرد: جهش در تولید زمانی اتفاق خواهد افتاد که تولیدات کشور داری کیفیت و قیمت مناسب باشند که هم در داخل کشور وهم در خارج از کشور تاثیرگذاری لازم را در جهت فروش کسب نمایند.

وی ادامه داد: باید آن رفتارهایی که در بحث صادرات در مرز، باعث افزایش قیمت اقلام ایرانی می شود، مانند ماندن زیاد اقلام ایرانی در مرز تا چند روز، جهت ورود به کشورهای همسایه و سایر موضوعات، اصلاح شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه تصریح کرد: فعالیت هایمان در بحث مبادلات تجاری مرزی باید بر اساس قوانین شناخته شده بین المللی انجام شود.

احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در موضوع تجارت در مرز همه ی ما باید تلاش کنیم که فعالیت ها یمان در مرز بر اساس قوانین شناخته شده بین المللی انجام پذیرد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت هایی که نظام جمهوری اسلامی برای مرز در نظر گرفته استفاده شود که البته باید بخش بازرگانی اصلی، توسعه یابد که می بایست موانع پیش روی تجارت چه در بخش صادارات و چه در بخش واردات برداشته شود.

موهبتی در ادامه خاطرنشان کرد: نگاه ما در استان باید این چنین باشد که بخش های مرتبط با اقتصاد سالم را حمایت و با اقتصاد نا سالم برخورد نمائیم و در این امر هماهنگی فی مابین دستگاه های اجرایی اجتناب ناپذیر است.

عناوین برگزیده