تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۰۳۳۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت زنجان:

بیش از ۵ میلیون تن ماده معدنی از معادن زنجان استخراج شده است

می متالز - رئیس سازمان صمت زنجان، گفت: بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی از معادن استان زنجان استخراج شده است.
بیش از ۵ میلیون تن ماده معدنی از معادن زنجان استخراج شده است

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری با بیان اینکه استان زنجان دارای پتانسیل‌های معدنی بسیاری است، گفت: هم اکنون در استان زنجان ۳۲۱ معدن فعال با ۳۶ نوع تنوع معدنی وجود دارد و سرمایه گذاری در این معادن بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی ذخیره قطعی این معادن را ۶۱۰ میلیون تن اعلام کرد و یاد آورشد: اشتغال ایجاد شده در این معادن بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: طی سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان زنجان استخراج شده است.

فغفوری تاکید کرد: تولید مواد معدنی سرب و روی، سولفات بور و، سیلیس، خاک صنعتی، سنگ تزئینی، طلا و سنگ اهک مزیت نسبی در استان زنجان هستند.

وی با بیان اینکه زنجان دومین استان تولیدکننده سنگ‌های معدنی در کشور است، ابراز کرد: ۲۱ درصد معادن استان زنجان را معادن فلزی، ۶۰ درصد را معادن غیر فلزی و ۱۹ درصد را سنگ‌های نما تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان، به مشکلات فرا روی واحدهای معدنی در استان اشاره کرد و افزود: نبود بازار مناسب، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات و بالا بودن قیمت تمام شده از مشکلات واحدهای استخراج معدن در استان است.

فغفوری تاکید کرد: مهمترین سنگ‌های ساختمانی استان زنجان سنگ گرانیت شامل گرانیت‌های منطقه حاجی سیران و زنجان و منطقه ابهر و خرمدره است.

عناوین برگزیده