تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۴۸۶
کد خبر: ۱۰۳۴۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فرماندار خوسف:

ایمنی کارخانه مس قلعه زری تامین نشده است

می متالز - شفیعی با گلایه از اینکه ایمنی و تاسیسات کارخانه مس قلعه زری در سطح پایینی است، گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل این معضل مکاتباتی با دادستانی داشته اند ولی هنوز ایمنی این کارخانه انجام نشده است.
ایمنی کارخانه مس قلعه زری تامین نشده است

به گزارش می متالز، «محمد شفیعی» ظهر امروز (21 اردیبهشت) در کارگروه اشتغال و ستاد توسعه تعاون شهرستان خوسف، اظهار کرد: برای شرکت های تعاونی روستایی خوسف باید با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اتحادیه ای در این شهرستان تشکیل شود.

فرماندار خوسف با گلایه از اینکه ایمنی و تاسیسات کارخانه مس قلعه زری در سطح پایینی است، گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل این معضل مکاتباتی با دادستانی داشته اند ولی هنوز ایمنی این کارخانه انجام نشده است، لذا خواهشمندیم برای جلوگیری از تبعات ناشی از ایمنی پایین این کارخانه پیگیری های جدی و لازم توسط این اداره کل انجام شود.

شفیعی تصریح کرد: سرمایه گذارهای  دولتی و خصوصی معدن قلعه زری باید اندکی صرف ایمنی معدن این معدن شود.

وی با اشاره به مشکلات بیکاری کارگران کارخانه چدن خوسف در شرایط  کرونایی، افزود: بر اساس تصمیم سفارت چین این کارخانه باید در ایام شیوع بیماری کرونا تعطیل باشد ولی کارگران این معدن در شرایط کرونایی با مشکلاتی مواجه شده اند، لذا مباحث طبقه بندی مشاغل، ایمنی کار و کارگر باید در اسرع وقت انجام شود.

فرماندار خوسف تاکید کرد: نباید در حق کارگران مجموعه کارخانه چدن در ایام کرونا، اجحاف شود.

وی در خصوص کمیته نظارتی بر طرح های اشتغال زایی این شهرستان، عنوان کرد: تعداد نیروهای این کمیته برای مبحث نظارت بر روند اجرای این طرح ها بسیار اندک است و ما در این کمیته بازرس نداریم و مجبوریم از بازرسان استان کمک بگیریم.

فرماندار خوسف بیان کرد: براساس آمار؛ از محل تسهیلات اشتغال روستایی، از تسهیلات استانی 53 میلیارد تومان و از تسهیلات ملی 59 میلیارد تومان، دریافت می کنیم ولی برای اشتغال موثر روستایی نیازمند نظارت برای بازخورد هستیم.

عناوین برگزیده