تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۱۰۳۵۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت:

فروش وکالتی سهام عدالت صحت ندارد/ بررسی دستور رییس جمهور و درصد فروش

می متالز - سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت از عدم امکان فروش وکالتی این سهام خبر داد و گفت: دستور رییس جمهور و امکان فروش ۲۰ درصدی سهام، تصمیم گیری تهایی نشده و در شورای عالی بورس در حال بررسی است.
فروش وکالتی سهام عدالت صحت ندارد/ بررسی دستور رییس جمهور و درصد فروش

به گزارش می متالز، حسین فهیمی در واکنش به خبر امکان‌پذیری فروش وکالتی سهام عدالت اظهار داشت: خرید و فروش وکالتی سهام عدالت صحت ندارد.در راستای دستور رییس جمهور مبنی بر روان سازی فروش سهام عدالت و سهولت فرایند فروش سهام از ظرفیت‌های نظام بانکی هم استفاده می شود تا مردم برای فروش بتوانند به شبکه بانکی که بسیار گسترده است، مراجعه کنند.

وی افزود: دستور رییس جمهور در شورای عالی بورس در حال بررسی است و درباره نحوه اجرا آن تصمیم گیری خواهد شد و پس از نهایی شدن، جزییات اجرایی آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد. در حال حاضر بحث فروش سهام عدالت با وکالت نامه مطرح نیست و فروش فقط از طریق زیرساخت‌های بورس انجام می‌شود. اما دستور رییس جمهور این است علاوه بر کارگزاری‌ها و زیرساخت‌های بورس افرادی که قصد فروش سهام دارند بتوانند از طریق شبکه بانکی هم اقدام کنند.

فهیمی درباره تصمیم گیری نسبت به میزان درصد فروش سهام عدالت که گفته شده ۲۰ درصد است، توضیح داد: اینکه افراد می توانند ۲۰ درصد سهام عدالت را بفروشند هنوز نهایی نشده و شورای عالی بورس درباره درصد نهایی آن هنوز تصمیم گیری نکرده است. بطور قطع تا پایان نیمه اول سال، امکان فروش سهام عدالت برای همه مشمولان بوجود خواهد آمد اما هنوز درصد میزان فروش مشخص نشده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده