تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۱۰۳۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۸۷ درصدی صادرات کالا از گمرک ملایر

می متالز - سرپرست گمرک ملایر گفت: سال گذشته ۱۷ نوع کالا به ارزش ریالی حدود ۴۵۴ میلیارد تومان از گمرک این شهرستان به بیش از ۲۷ کشور جهان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۸۷ درصدی داشته است.
رشد ۸۷ درصدی صادرات کالا از گمرک ملایر

به گزارش می متالز، ناصر ترکاشوند اظهار داشت: انواع کالاهای صادراتی به وزن خالص حدود ۳۷ هزار تُن کالا سال گذشته از گمرک این شهرستان به مقصد کشورهای صادراتی جهان صادر شد.

وی ارزش دلاری کالاهای صادراتی از گمرک ملایر را حدود ۴۱ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: سال گذشته در میزان صادرات کالا از نظر وزنی و دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ناچیزی داشتیم.

سرپرست گمرک ملایر بیان کرد: کالاهایی همچون انواع کشمش انگوری، آفتابی و تیزابی، انواع پنیر، خامه و ماست، وازلین بهداشتی، وازلین صنعتی، انواع ترشی و شوری، فروسیلیس، انواع مبلمان استیل و راحتی، مفتول به هم ‌تابیده فولادی، پارافین جامد، محصولات نَسجی و البسه بیمارستانی، گوگرد، خیارشور و رب گوجه‌ فرنگی سال گذشته از گمرک ملایر به کشورهای مقصد صادر شد.  

ترکاشوند گفت: انواع کشمش همچنان بیشترین حجم صادرات از نظر ارزش دلاری از گمرک ملایر را به خود اختصاص داده است که مقصد کشمش صادراتی ملایر به بیش از ۲۷ کشور جهان است.

وی علت کاهش صادرات انواع کالا از گمرک این شهرستان به‌ویژه از نظر دلاری را مشکلات بانکی ناشی از تحریم‌ها و برگشت ارز حاصل از صادرات (ارز نیمایی) عنوان کرد.

سال ۹۷ حدود ۲۰ نوع کالای صادراتی به وزن خالص حدود ۴۰ هزار تن به ارزش دلاری ۵۸ میلیون دلار به حدود ۳۰ کشور جهان صادر شد.

سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تُن انواع کالا از گمرک شهرستان ملایر به سایر نقاط جهان صادر می‌شود.

عناوین برگزیده