تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۱۰۳۶۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اهداف و مسائل پشت پرده هپکو اهداف پاک و مقدسی نیست

می متالز - رییس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه اهداف و مسائل پشت پرده هپکو اهداف پاک و مقدسی نیست، گفت: کارگران با ایستادگی خود از نابودی هپکو جلوگیری کردند.
اهداف و مسائل پشت پرده هپکو اهداف پاک و مقدسی نیست

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین میرمهدی ظهر امروز در دیدار جمعی از کارگران، طلاب و دانشجویان اراک مطالبه‌گر در موضوع هپکو اظهار کرد: هپکو صنعت مادر و پرافتخاری برای استان و کشور است که به واسطه جانفشانی‌های کارگران و ایستادن در برابر عاملان فساد هنوز مایه افتخار این آب و خاک است.

وی تصریح کرد: در موضوع هپکو و مسائل پیش آمده برای آن، ضد انقلاب به دنبال صید ماهی خود بود، اعتراضات کارگری را اعتراض علیه نظام منعکس می‌کرد، در حالی که اعتراضات کارگری، اعتراض علیه نظام آنها بود چرا که دشمنان به دنبال این هستند همچنان ایران را کشوری وابسته باشد.

رئیس مدرسه علمیه امام خمینی استان مرکزی با بیان اینکه قبل از انقلاب ایران کشوری وابسته به بیگانگان بود و در بخش صنعت تنها مونتاژ کننده محصلات دیگر کشورها بود، بیان داشت: قبل از انقلاب هپکو شرکتی مونتاژ کننده بود که حتی باد لاستیک‌های لودرهایش نیز از خارج پر می‌شد، اما بعد از انقلاب به برکت متخصصان داخلی و کارگران برومندش به شرکت بی‌نظیر در خاورمیانه تبدیل شد.

میرمهدی گفت: دشمنان نمی‌خواهند ایران در دنیا با قدرت باشد و با تکیه بر توان داخلی خود مسائل کشور را پیش ببرد، آنان به دنبال ضربه زدن به صنعت و اقتصاد کشور هستند و تا به هر طریق ممکن ایران را وابسته خود کنند، به همین دلیل است که از نابودی شرکت‌هایی چون هپکو خوشحال می‌شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از صنایع استان مرکزی قبل از انقلاب توسط خارجی‌ها اداره می‌شد، شرکت ماشین‌سازی اراک پر بود از نیروهای روسی، اما بعد از 40 سال به برکت انقلاب امروز چرخ تمام صنایع با فکر و اندیشه متخصصان داخلی می‌چرخد.

رئیس مدرسه علمیه امام خمینی استان مرکزی  با بیان اینکه اهداف و مسائل پشت پرده هپکو اهداف پاک و مقدسی نبوده و نیست، افزود: کار مقدس را کارگران با اعتراض‌هایش کردند، اعتراض‌هایی که اجازه نداد بیش از این چپاولگران شیره هپکو را بمکند و این صنعت عظیم را به نابودی بکشانند، کارگران با ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های فرصت طلبان کار مقدسی کردند و جلوی نابودی هپکو را گرفتند.

میرمهدی تاکید کرد: امروز برای همگان روشن است که کارگران هپکو به دنبال چه بودند، سطح آگاهی و شناخت مردم افزایش پیدا کرده و نسبت به مسائل اطراف و پیرامونشان حساس‌تر هستند، و فریب سخنان بیهوده‌ای چون با مذاکره مسائل حل می‌شود را نخواهند خورد.

وی گفت: خیانتی که بنی‌صدر در حق رزمندگان و ایران عزیز کرد هیچگاه از خاطره ملت محو نخواهد شد، اگر کسی بخواهد در حق صنعت این کشور خیانت کند باید بداند او هم در خاطره‌ها باقی خواهد ماند، اما امروز خوشحالیم که به واسطه ایستادگی کارگران این صنعت نجات پیدا کرد و امیدواریم هرچه سریع‌تر به رشد و شکوفایی گذشته خود دست پیدا کند.

عناوین برگزیده