تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۰۳۶۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سازمان صمت استان فارس در اجرای طرح تاپ در کشور رتبه دوم را کسب کرد

می متالز - برات قبادیان «معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت» از سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس که با اجرای طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار(تاپ) توانست در کشور رتبه دوم را کسب نماید، تقدیر و تشکر کرد.
سازمان صمت استان فارس در اجرای طرح تاپ در کشور رتبه دوم را کسب کرد

به گزارش می متالز، در این جلسه که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور برات قبادیان «معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت» برگزار شد، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان های اصفهان، فارس، کرمانشاه، هرمزگان و کردستان بعنوان سازمان های استانی برتر فعال در طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) مورد تقدیر قرار گرفتند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این خصوص گفت: سازمان صمت فارس با اجرای طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار(تاپ) توانست در کشور رتبه دوم را کسب نماید.

حمیدرضا ایزدی افزود: یکی از اهداف این طرح ایجاد تعامل بیشتر بین صنعت و دانشگاه و همچنین کاربردی شدن یافته های علمی و فناوری با استفاده از ظرفیت اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی است که در اجرای این طرح ارتقاء توان فنی و مهندسی بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری و ایجاد ظرفیت های اشتغال پایداراز طریق خلق ارزش افزوده جدید مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) با محوریت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و ستاد کل نیروهای مسلح اجرا می گردد بیان داشت: هدف این طرح، توسعه دانش بنیان بنگاه ها از طریق بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتقاء سطح مهارت فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی در جهت خلق ارزش افزوده جدید و تأمین اشتغال زایشی و پایدار می باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد: این طرح در سه بخش برای دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت سربازی خود را در بنگاه های اقتصادی بگذارانند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان نامه های خود را به صورت مسأله محور انجام دهند و اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی که مایلند در قالب طرح پسا دکترای صنعتی و فرصت مطالعات، انجام پروژه های مستقل یا مشترک در بنگاه های صنعتی و معدنی فعالیت نمایند، اجرا می شود.

عناوین برگزیده