تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۱
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۰۴۱۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کرونا بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی کرمانشاه خسارت زد

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمانشاه، میزان خسارت‌ شیوع ویروس کرونا به بخش خصوصی استان را بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این خسارت در بخش‌های مختلف متغیر است.
کرونا بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی کرمانشاه خسارت زد

به گزارش می متالز، کیوان کاشفی روز سه شنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: در حال برآورد خسارت های ناشی از کرونا به بخش تولیدی استان هستیم تا بتوانیم در دوران پسا کرونا آن را جبران کنیم.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا همچنین منجر به بیکاری ۱۳ هزار نفر در استان کرمانشاه شده است.

کاشفی اظهار داشت: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران برای سال ۹۸ کل تولید ناخالص کرمانشاه را مشخص کردیم تا میانگین تولید ماهانه محاسبه و در نتیجه خسارت های چند ماه گذشته برآورد شود.

وی افزود: روند بروز خسارت در برخی از واحدهای تولیدی متوقف شده است و برخی از واحدها همچنان در حال خسارت دهی هستند از این رو آمار میزان خسارت کرونا همچنان در حال به ‌روز شدن است.

وی عنوان کرد: با توجه به بسته شدن مرزها و کاهش تقاضای بازار، خسارت واحدهای تولیدی به واسطه شیوع کرونا بیشتر از دیگر بخش ها برآورد می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این نشست با تاکید بر اینکه واحدهای کشاورزی خسارت‌های بسیاری بر اثر شیوع بیماری کرونا دیده‌اند، گفت: در گزارش اعلام شده از سوی اتاق بازرگانی خسارت وارده به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی کمتر از میزان واقعی ذکر شده است.

نوربخش حاتمی افزود: پس از شیوع بیماری کرونا علاوه بر واحدهای مرغداری و دامداری، زراعت و دامداری کرمانشاه نیز تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت.

وی افزود: میزان خسارت های ناشی از شیوع بیماری کرونا در بخش کشاورزی در اختیار اتاق بازرگانی قرار خواهد گرفت تا میزان خسارت ها این بیماری با دقت بیشتری اعلام شود.
باید برای پسا کرونا آماده شویم

استاندار کرمانشاه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم جبران خسارت های ناشی از بیماری کرونا گفت: باید خود را برای دوران پس از کرونا و جبران خسارت های آن آماده کنیم.

هوشنگ بازوند افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی استان کماکان در حال ضرر دهی به واسطه شیوع کرونا هستند از این رو میزان خسارت های این بیماری افزایش پیدا خواهد کرد.

وی مهمترین راهکار برای جبران خسارت های کرونا را جهش تولید دانست و اظهارداشت: باید توان خود را بر روی بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید سرمایه گذاری کنیم تا علاوه بر جبران خسارت های کرونا بخشی از معضل بیکاری کرمانشاه نیز برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست به بهبود شاخص های اقتصادی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بهبود وضعیت اقتصادی کرمانشاه حاصل بهبود فضای کسب و کار و تسریع در امور سرمایه گذاری بود.

هدایت حاتمی افزود: سال گذشته ما برای اصلاح فرآیند ها و تسریع صدور مجوزها گام مناسبی را برداشتیم اما بازهم موانع اداری پیش روی سرمایه گذاران وجود دارد.

وی افزود: بخش عمرانی سیستم اداری استان کرمانشاه باید روند صدور مجوزهای ساخت و ساز برای سرمایه گذاران‌ تسریع ببخشد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۷۳۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۴۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر رسید. 

عناوین برگزیده