تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۰۴۵۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فروش فوری خودروسازان ممنوع شد

می متالز - تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت نحوه فروش خودروهای داخلی را تغییر داد که بر این اساس برنامه فروش فوری از پیش‌فروش خودروسازان حذف شد.
فروش فوری خودروسازان ممنوع شد

به گزارش می متالز، با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت نحوه فروش خودروهای داخلی، هم در کارخانه و هم در بازار دگرگون شد تا به واسطه آن، قیمت‌ها آرام گرفته و دست مصرف‌کنندگان واقعی به محصولات خودروسازان برسد. این در حالی است که طرح اعلامی با چالش‌هایی همراه بوده و همچنین به یکسری الزامات برای اجرا نیاز دارد، از جمله بهبود تولید.

در طرح اعلامی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، چند بند بسیار مهم وجود دارد که بیشتر چالش‌های موجود با آنها در ارتباط هستند. از جمله این بندها می‌توان به «حذف فروش فوری»، «ابطال گارانتی خودروها در صورت عدم استفاده تا سه ماه»، «طراحی پلت‌فرمی غیر‌قابل هک در سیستم فروش خودروسازان»، «محدود شدن سود مشارکت»، «قرعه‌کشی بین ثبت‌نام‌کنندگان» و در نهایت «تعیین سقف قیمت فروش خودرو در بازار» اشاره کرد. در کنار این ها اما سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار، شرکت‌های خودروساز را نیز مکلف کرده‌اند که طی امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه محصول را به تولید برسانند.

عناوین برگزیده