تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۰۵۳۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فقط با منابع دولتی

می متالز - خود دولت با تامین منابع لازم، زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان را فراهم آورد تا ازیک سو مرهمی گردد برتن خسته بازنشستگان و از دیگر سوی نیز سازمان استخوان دار تامین اجتماعی با مشکلات جدی و جدیدی مواجه نگردد.
اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فقط با منابع دولتی

به گزارش می متالز، محمد جعفری، مجلس دهم در آخرین روزهای حیات خود طرحی با امضای ٨٠ نماینده  و براساس ماده ١٠٣ قانون خدمات کشوری به هیات رئیسه ارائه کرد که طبق آن سازمان تامین اجتماعی باید از منابع موجود خود پروژه همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نماید.

بنا به اظهارات نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، دولت در صورتی بخشی از بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد که این سازمان آن را صرف اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان نماید و این در حالی است که قانون به صراحت اعلام کرده است منابع همسان سازی باید توسط دولت تامین شود پس بنابراین باید به نوبخت گفت که محبت شما به بازنشستگان مایه گره کوره است. مصداق شعری از فریدون مشیری که می فرماید زندگی گرمی دلهای بهم پیوسته است ، تا در آن دوست نباشد همه درها بسته است. 

دولت ها بدون تفکر و تدبیر عقلایی، مطالب را بیان کنند. ای دولتمردان ترا بخدا عدالت بخرج بدهید چون زمان زود گذر است این زمان نیز همچون نفس باد صبا می گذرد با من، بی من و با ما و بی ما و شما می گذرد.

سازمان تامین اجتماعی به چندین نسل از گذشته تا حال و آینده تعلق دارد و بایستی بدور از رویکردهای توده ستایانه و گذرا و فارغ از پدیده های تضاد منافع و تعارض نقش با این سازمان برخورد کرد. انتظار می رود بدهی سازمان از دولت که پشتوانه آینده سازمان می باشد با این طرفند تخریب نشود و بخاطر خدا برای توسعه و تعالی سازمان تامین اجتماعی گام بردارند و خود دولت با تامین منابع لازم، زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان را  فراهم آورد تا ازیک سو مرهمی گردد برتن خسته بازنشستگان و از دیگر سوی نیز سازمان استخوان دار تامین اجتماعی با مشکلات جدی و جدیدی مواجه نگردد.

منبع: عصر خبر
عناوین برگزیده