تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۷
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۰۵۴۲۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آغاز تولید اولین برقی مزدا

می‌متالز - تولید اولین خودروی نیم شاسی برقی مزدا با نام MX-30 در ژاپن آغاز شد. فروش آن در اروپا از پاییز همین امسال شروع می شود. اما در مورد بازار آمریکا هنوز خبری نیست.
آغاز تولید اولین برقی مزدا

به گزارش می‌متالز، کنجکاوی ما هم گُل داده و ما هم می خواهیم بدانیم اولین خودروی برقی مزدا چه ویژگی هایی دارد. تولید آن در ژاپن شروع شده و این که چه زمانی به بازارهای جهانی و پارکینگ منزل شما می رسد خیلی معلوم نیست.

اولین خودروهایی که از خط تولید ژاپنی بیرون بیایند راهی بازار اروپا می شوند، چون اروپا است که خیلی به استانداردهای آلایندگی گیر داده است.

با باتری 35.5 کیلوات ساعت، انتظار پیمایش بیشتر از  124 مایل (200 کیلومتر) به ازای هر بار شارژ را نمی توان توقع داشت و اگر با استانداردهای آمریکا سنجیده شود که از این هم کمتر خواهد بود. اما شایعاتی هم هست که مزدا MX-30 به قوای محرکه دوار rotatory engine مجهز است که قدر پیمایش را بیشتر خواهد کرد. به هر حال اگر می خواهد در بازار آمریکا موفق شود باید این پیمایش را بهبود ببخشد.

درب های این مدل مزدا «سبک آزاد» و تریم داخلی آن شباهت زیادی به چوب پنبه دارد. عجب هم نیست چون مزدا تلاش کرده است اولین خودروی برقی را خیلی خاص طراحی کند. درب های آن برای باز شدن به ستون B نیاز ندارد و برای همین در اصطلاح به آن درب خودکشی یا suicide door هم می گویند. مزدا از این روش در خودروهای RX-8 برای اولین بار استفاده کرده بود. در کنسول مرکزی در تریم داخلی این خودرو واقعا از چوب پنبه استفاده شده تا با محیط زیست سازگارتر باشد و در داشبورد و صفحه لمسی این خودرو از پلاستیک های بازیافتی بهره گرفته شده است.

مزدا در شعار دوست دار محیط زیست به بحث آلاینده ها و دودی که از اگزوز خودرو خارج می شود، توجه نکرده است، بلکه در اکثر بخش های مرتبط با محیط زیست و ردپایی که از خود به جا می گذارد دقت به خرج داده است.

عناوین برگزیده