تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۱۰۹۲۴۶
سرویس خبر : زمین شناسی

آغاز طرح ساماندهی و رقومی‌سازی داده‌های ژئوشیمیایی منطقه شمال شرق

می متالز - سرپرست اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی منطقه شمال شرق (مشهد) گفت: این اداره‌کل در راستای اجرایی کردن برنامه‌های سازمان در سال جهش تولید، طرح ساماندهی و رقومی‌سازی داده‌های ژئوشیمیایی منطقه شمال شرق را آغاز کرده است.
آغاز طرح ساماندهی و رقومی‌سازی داده‌های ژئوشیمیایی منطقه شمال شرق

به گزارش می متالز، به گفته مهندس فرخ قائمی، این پروژه با هدف انتشار اطلاعات کاربردی زمین‌شناسی و اکتشافی در قالب گردآوری، رقومی‌سازی و انتشار داده‌ها و نقشه‌های مطالعات ژئوشیمیایی سیستماتیک انجام شده در محدوده استان‌های خراسان‌رضوی، جنوبی و شمالی آغاز شده است.

وی با بیان این‌که در این طرح که با هماهنگی سازمان مرکزی و پایگاه داده‌های علوم‌زمین و بر اساس استانداردهای سازمان توسط معاونت اکتشاف و اداره ژئومتیکس این اداره‌کل انجام خواهد شد، تصریح کرد: آرشیو داده‌ها، اطلاعات و نقشه‌های ناهنجاری‌های ژئوشیمیایی و اهداف اکتشافی که نتیجه این گونه مطالعات ژئوشیمیایی است تهیه و در قالب بانک اطلاعات مکانی سازماندهی می‌شود.

سرپرست اداره‌کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال شرق خاطرنشان کرد: این اطلاعات با بارگذاری بر روی بستر Web GIS فراهم شده در پایگاه دادههای علوم زمین در اختیار کلیه کاربران و محققان نظیر معدنکاران، کارشناسان نظام مهندسی، دانشجویان و مدیران قرار خواهد گرفت.

قائمی انجام بیش از یکصد پروژه اکتشافات ژئوشیمیایی سیستماتیک در مقیاس یکصدهزارم در منطقه شمال شرق را پشتوانه بسیار ارزشمندی برای برنامه‌ریزی اکتشافی عنوان کرد که ضمن پوشش بخش وسیعی از استان‌های خراسان، با توجه به تعداد زیاد نمونه‌برداری و تعدد عناصر هدف، حجم قابل ملاحظه‌ای از داده‌ها و نقشه‌های اکتشافی را شامل می‌شود.

 
 
عناوین برگزیده