تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۱۰۹۵۱۰
سرویس خبر : متالورژی و مواد

مجمع فرآورده‌های نسوز پارس برای سومین بار تشکیل می‌شود

می متالز - یک مقام مسوول در شرکت فرآورده‌های نسوز پارس گفت: با توجه به اینکه امسال دو بار مجمع عمومی کف‌پارس برگزار شده و به دلیل نرسیدن به حد نصاب برگزار نشد، به زودی مجمع سوم در سال جاری برگزار می‌شود.
مجمع فرآورده‌های نسوز پارس برای سومین بار تشکیل می‌شود

به گزارش می متالز، در چند اصول اولیه حضور در بازار سرمایه و خرید و فروش سهام این است که دو بال ریسک و بازدهی همزاد با سرمایه‌گذاری در بورس به شمار می‌رود و باید سرمایه‌گذاران نهایت دقت و احتیاط را داشته باشند. با این وجود برخی سهامداران به محض اینکه زیان و یا به مشکلی برمی‌خورند به تشکیل پویش‌هایی در فضای مجازی اقدام می‌کنند و با توجه به اینکه همه این سهامداران در این پویش‌ها ذی‌نفع هستند، معمولاً مدیران بورس و یا فرابورس از پاسخ دادن به پویش‌های سهامداران  خودداری می‌کنند زیرا می‌گویند مقام ناظر بازار نمی‌تواند هیچ تضمینی به سرمایه‌گذاران بدهد.

در این راستا 11 هزار و 199 نفر از سهامداران شرکت فرآورده‌های نسوز پارس با نماد کف‌پارس با ثبت موضوع «حمایت از سهامداران نماد کف‌پارس در بورس»، خواستار پیگیری موضوع از سوی خبرنگاران فارس و پاسخگویی مسؤولان مربوط شدند.

در این زمینه با شرکت فرآورده‌های نسوز پارس در تهران و یزد تماس گرفته و یک مقام مسوول در بخش حسابداری این شرکت با بیان اینکه مایل به افشای نام خود نیست در عین حال در پاسخ به دغدغه سهامداران گفت: امسال تا کنون دو بار مجمع عمومی سالانه شرکت فرآورده‌های نسوز پارس با نماد کف‌پارس در محل شرکت برگزار شده اما در هر دو نوبت به حد نصاب لازم نرسیده و در بار دوم تنها 29.91 درصد از سهامداران در روز 11 خرداد 99 حاضر شدند که مجمع عمومی حالت رسمیت پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط کرونایی و لزوم فاصله اجتماعی مزید بر علت شده گفت: سهامداران عمده و کسانی که مثلاً 30 درصد سهام کف‌پارس را داشتند حضور پیدا کردند اما سهامداران خرده‌پا نیامدند و مجمع عمومی به حد نصاب نرسید آنها می‌توانستند نماینده‌ای بفرستند و یا وکالتی به نمایندگان سهامدار عمده بدهند تا مجمع به صورت قانونی تشکیل می‌شد.

وی گفت: در این زمینه نامه‌ای به بورس اوراق بهادار تهران نوشته‌ایم که اجازه دهند مجمع عمومی شرکت کف‌پارس برای سومین بار برگزار شود که هنوز مسؤولان بورس به این درخواست پاسخ نداده‌اند و به محض اینکه پاسخ دریافت شود از طریق شبکه اطلاعات ناشران بورسی (کدال) برای سهامداران اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر سهام فرآورده‌های نسوز پارس آنقدر ارزنده است که قیمت آن در بورس به بیش از 24 هزار تومان افزایش یافته است،‌گفت: من هم نمی‌دانم اما در هفته گذشته شاخص‌های بورس مناسب نبودند دوباره شاخص‌ها رشد کردند و  قیمت‌ها در بازار بر اساس عرضه و تقاضا تشدید می‌شوند.

وی اظهار امیدواری کرد: مسوولان بورس هر چه سریع‌تر تکلیف مجمع سوم فرآورده‌های نسوز پارس را روشن کنند و مجمع آن به زودی برگزار شود.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!