تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۰۹۵۵۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
کریمی:

خودروسازان نمی‌توانند مصرف کنندگان واقعی را از سوداگران تفکیک کنند

می متالز - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس معتقد است در حال حاضر خودروسازان نمی‌توانند مصرف کنندگان واقعی را از سوداگران که به دنبال سفته بازی و کسب سود هستند، تفکیک کنند.
خودروسازان نمی‌توانند مصرف کنندگان واقعی را از سوداگران تفکیک کنند

به گزارش می متالز، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس درباره مکانیسم خودروسازان برای پیش فروش خودرو، گفت: مشکلات موجود در مسیر ثبت‌نام متقاضیان در طرح‌های فروش فوری و پیش فروش خودرو به دو گروه تقسیم می‌شود؛ نخست آنکه اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار موجب ترغیب مردم و افزایش تقاضا شده است از سوی دیگر عدم پالایش و تفکیک متقاضیان دومین ایراد این طرح ها است.

 

با تقویت عرضه قیمت خودرو کاهش می یابد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر خودروسازان نمی‌توانند مصرف کنندگان واقعی را از سوداگران که به دنبال سفته بازی و کسب سود  هستند، تفکیک کنند، افزود: اگرچه خودروسازان ضوابط جدیدی، برای شرکت در طرح‌های پیش فروش در نظر گرفته‌اند که موجب کاهش تقاضای کاذب می شود اما این مکانیسم باید به گونه ای اصلاح شود که تمامی متقاضیان واقعی توانایی ثبت نام و استفاده از این ظرفیت را داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید با تقویت عرضه، زمینه کاهش قیمت خودرو فراهم شود، اظهار کرد: خودروسازان باید با به کارگیری حداکثر توان خود، تیراژ تولید را افزایش دهند، تا مردم از وجود خودرو در بازار اطمینان داشته باشند.

 

ضرورت ثبت نام مصرف کنندگان اصلی در طرح های پیش فروش

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: خودروسازان باید برای ترافیکی که هنگام ثبت نام در طرح های پیش فروش ایجاد می شود، تدابیر ویژه ای اخذ کنند تا مصرف کنندگان اصلی به سهولت بتوانند در این طرح ها ثبت نام کنند.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!