تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۱۰۰۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واله برزیل بعد از 4 سال مجوز گسترش معدن گرفت

می متالز - واله بعد از 4 سال مجوز اولیه برای گسترش معدن سنگ آهنی Serra Leste را در Paráبرزیل دریافت کرد.
واله برزیل بعد از 4 سال مجوز گسترش معدن گرفت

به گزارش می متالز، معدن Serra Leste در فاصله 50 کیلومتری از Curionópolis و 5 کیلومتری Serra Pelada قرار دارد و 307.4 میلیون تن معدل تخمین زده می شود که میانگین آهن آن 65.4درصدی است.

این شرکت در نظر دارد تولید را از 6 میلیون تن فعلی در سال به 10 میلیون تن در سال افزایش دهد.صدور مجوز ابتدا در سال 2016 درخواست شد و چند روز پیش توسط اداره محیط زیست پارا صادر شد.

این اقدام جدید حدود 1.300 شغل جدید در سایت ساخت و ساز و تقریباً 1100 شغل هنگام اجرای این پروژه را به همراه خواهد داشت. واله در 11 سال آینده استخراج و فرآوری 107 میلیون تن سنگ آهن در پروژه Serra Leste را پیش بینی می کند.

این شرکت گفته است که حدود چهار سال منتظر این مجوز اولیه بودند که این اجازه را می‌دهد که در عرض سه ماه از زمانی که یک مجوز نصب وجود دارد، کار برای توسعه پروژه انجام خواهد شد.

نکته جالبی که در خصوص این خبر وجود دارد، تشابه مشکلات معدنکاران بزرگ خارجی برای دریافت مجوز فعالیت های معدنی با معدنکاران ایرانی است. چرا که یک  شرکت بزرگ معدنی همچون واله که به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن در جهان شناخته شده و همواره مطابق با قوانین و رعایت مسائل زیست محیطی به برداشت از معادن می پردازد نیز برای دریافت این مجوز 4 سال انتطار کشیده تا بتواند برای بهره برداری از این معدن اقدام کند.

در ایران نیز همواره یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی در صنعت معدنکاری دریافت مجوز از سازمانهای محیط زیست و منابع طبیعی است. به گفته بسیاری از فعالان معدنکار، سختی و مشکلات این مرحله از کار به گونه ای است که روند فعالیت معادن را مختل می‌کند. البته این تنها یکی از چالش های معدنکاران برای آغاز فعالیتهای معدنی است و موارد دیگری همچون راضی شدن بومیان منطقه برای اینکه بخشی از طبیعت بکر منطقه را از دست بدهند نیز کار دشواری است که شخص معدنکار باید آن را به سرانجام برساند.

عناوین برگزیده