تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۱۱۰۳۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

لزوم اصلاح قیمت فولاد

می متالز - نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد خواستار اصلاح قیمت فولاد شد.
لزوم اصلاح قیمت فولاد

به گزارش می متالز، سید بهادر احرامیان، نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: مشکل در صنعت فولاد، پایین بودن قیمت‌های سنگ آهن از ضرایب نیست بلکه پایین نگه داشتن قیمت پایه فولاد است.

وی افزود: نظر مشترک فولادسازان این است که پایین بودن قیمت‌های سنگ آهن به ضرایب برنمی‌گردد بلکه مشکل از پایین بودن نرخ فولاد است، اگر قیمت فولاد اصلاح شود و به قیمت تعادلی خود نزدیک شود این مشکلات حل می‌شود.

مدیرعامل فولاد یزد ادامه داد: تاکنون راه حلی نهایی جمع بندی و نتیجه‌گیری نشده است، اما پیشنهاد فولادسازان معقول‌سازی قیمت فولاد در بازار داخل است.

وی مبنای پیشنهاد قیمت گذری سنگ آهن براساس ۹۰ درصد فوب خلیج فارس را به انجام روش یادشده در صنعت پتروشیمی نسبت داد که این الگو در صنعت پتروشیمی موفق بوده است، اما شرط پاسخ دادن درست این فرمول، اصلاح قیمت پایه فولاد در بازار داخل است، با این حال چنانچه این مشکل حل نشود این فرمول نتیجه ای ندارد و این نبود تعادل، پایدار خواهد بود.

احرامیان به احتمال پیش فروش محصولات معادن کوچک به معادن بزرگ اشاره کرد و گفت: اگر اصلاحی در قیمت‌ها رخ دهد به‌طور حتم وجود دارد و امید بعدی ما در این زمینه به معادن کوچک است زیرا همه معادن بزرگ شناخته شده و مشخص هستند و از این به بعد هرچه بخواهیم سنگ آهن به دست آوریم از راه همین معادن کوچک خواهد بود.

عناوین برگزیده