تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۸
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۱۰۴۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

احداث ۶ هزار واحد مسکونی در همدان/ مانع از افزایش قیمت سیمان شوید

می متالز - مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به احداث ۶ هزار واحد مسکونی در همدان گفت: اگر قیمت سیمان افزایش یابد دوباره فضای روانی ایجاد می‌شود و افزایش قیمت مسکن تجدید می‌شود.
احداث ۶ هزار واحد مسکونی در همدان/ مانع از افزایش قیمت سیمان شوید

به گزارش می متالز، داریوش حسینی در جمع مدیران مربوط به حوزه مسکن در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه تصمیماتی وزارت راه و شهرسازی برای کنترل قیمت مسکن اخذ کرده است اظهار کرد: تغییرات قیمت ارز یکی از عوامل ایجاد تورم در اقتصاد کشور شد که در اثرات آن سوداگری‌هایی نیز به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه اگر ثبات در قیمت ارز وجود داشت، تورم به اندازه امروز نمی‌شد افزود: امروز برای کنترل این تورم‌ بخشنامه‌های بسیاری از جمله مسکن ملی به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه تأمین زمین برای اقشار ضعیف و واجدین شرایط یکی از این برنامه‌هایی است که ثبت نام آن نیز صورت گرفته است تصریح کرد: ۱۷ هزار نفر ثبت نام کردند اما ۳۰۰ نفر مدارک مورد نیاز را بارگزاری کردند که نشان می‌دهد مسأله عرضه و تقاضا نیست.

وی با اشاره به اینکه تا امروز احداث ۶ هزار واحد مسکونی را با همکاری بنیاد مسکن، وزارت دفاع و ستاد فرمان اجرایی برنامه‌ریزی شده که کار ساخت را آغاز کردند ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی واگذاری زمین به صورت گروهی است که به مورد اجاره ۹۹ ساله و در مناطقی که ارزش بالاتری دارند به صورت فروش اقساطی پنج ساله واگذار کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: ابتدا زمین را واگذار می‌کنیم تا افراد ساخت و ساز را آغاز کنند به طوری که در سال اول اجاره اخذ می‌شود و پس از ساخت، بر اساس کارشناسی که پیش از واگذاری زمین انجام شده است، به صورت فروش اقساطی و یا اجاره ۹۹ ساله امر واگذاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث افزایش قیمت سیمان وجود دارد اظهار کرد: اگر قیمت سیمان افزایش یابد دوباره فضای روانی ایجاد می‌شود و افزایش قیمت مسکن تجدید می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه از نمایندگان مجلس تقاضا داریم که این مباحث را در سطح ملی دنبال کرده و مانع از افزایش قیمت مصالح شوند گفت: قیمت را باید در این فضا  ثابت نگاه داریم.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در کنار مردم هستیم و تمام تلاش خود را باید به کار گیریم اما کمبود  زمین در مرکز استان جدی است افزود: همه زمین‌های انفرادی موجود در قالب اقدام ملی در نظر گرفته شود، مطالعات طرح‌های جامع شهری تمام شده و کارشناسان در حال انجام امور فنی است و با اخذ نظر شهرداری تا شهریور امیدواریم که مسأله تمام شود.

عناوین برگزیده