تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۱۰۴۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عباسپور مطرح کرد:

فروش دارایی‌های مولد دولت و افزایش پایه‌های مالیاتی راهی برای جبران کسری بودجه

می متالز - نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس معتقد است؛ علی‌الرغم تاکید قانون طی چند سال گذشته دولت در زمینه فروش دارایی‌های غیرضرور و مولد جدی نبوده و امسال هم بخش زیادی از تامین منابع مالی بودجه وابسته به فروش همین دارایی‌های سرمایه‌ای غیر ضرور است.
فروش دارایی‌های مولد دولت و افزایش پایه‌های مالیاتی راهی برای جبران کسری بودجه

به گزارش می متالز، روح‌الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس با بیان اینکه بخشی از تامین بودجه عمومی کشور طی هر سال با استفاده از فروش دارایی‌های تملکی و سرمایه‌ای غیرضروری دولت بسته می‌شود، گفت: علی‌الرغم تاکید قانون طی چند سال گذشته متاسفانه دولت در اجرای این موضوع جدی نبوده و امسال هم بخش زیادی از تامین منابع مالی بودجه‌ای که دولت مدعی بدون وابستگی به نفت تدوین شده، وابسته به فروش همین دارایی‌های سرمایه‌ای غیر ضرور است.

وی ادامه داد: مجلس هم براساس وظیفه نظارتی خود در این مورد بخوبی عمل نکرده و نتوانسته دولت را در تامین بودجه عمومی از این طریق مجاب کند و به همین دلیل هر سال کسری بودجه وجود داشته و امسال بیشتر از سال قبل است.

عباسپور تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس قبل از شکل‌گیری مجلس یازدهم در جلسات خود با منتخبان درباره کسری حدود 180 هزار میلیارد تومانی بودجه دولت در سال جاری مطالبی را مطرح و از ما خواست تا حتما در بررسی‌های خود در مجلس این نکته را مدنظر داشته باشیم.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس اظهار کرد: براساس گزارش مسوول مالیاتی کشور دولت توانسته با افزایش 120 درصدی جذب مالیاتی در زمینه کسری بودجه خود تا حدودی موفق کند.

وی بیان کرد: دولت همچنین می‌تواند از طریق بخش ICT، افزایش پایه‌های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی، تعرفه‌های گمرکی و عایدی بر سرمایه کسری بودجه امسال را جبران کند.

عناوین برگزیده