تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۱۰۵۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست وزارت صمت تاکید کرد:

تسریع در افتتاح و راه اندازی طرح های نیمه تمام کشور

می متالز - سرپرست وزارت صمت گفت: در سال جهش تولید راه اندازی طرح های نیمه تمام کشور تسریع می یابد.
تسریع در افتتاح و راه اندازی طرح های نیمه تمام کشور

به گزارش می متالز، مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در آیین افتتاح و بهره برداری کارخانه کنسانتره سازی سنگان به عنوان بزرگترین کارخانه شرق کشور گفت: در سال جهش تولید، تسریع در راه انداری طرحهای نیمه تمام کشور آغاز می شود.
وی گفت: وزارت صمت به عنوان خانواده بزرگ، در قالب طرح پویش هفتگی ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی از میان ۳۸۰۰ طرح بالای ۸۰درصد پیشرفت مرتبا افتتاح می کند که ابعاد اقتصادی و اجتماعی دارد.
این مقام مسوول با تاکید بر اینکه این طرحها ۵هزارنفر اشتغال مستقیم به دنبال دارد، تصریح کرد: امروز بزرگترین کارخانه کنسانتره کشور با ظرفیت ۵ میلیون تنی در فاز اول ۲.۵ میلیون تن افتتاح شده و کمتر از ۵۰ روز دیگر فاز دوم این کارخانه به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این طرحها با کمک نیروی متخصص داخلی به بهره برداری رسیده اند.
مدرس خیابانی اضافه کرد: با راه اندازی کنسانتره سنگان ظرفیت تولید کنسانتره کشور از ۵۷ میلیون تن به ۶۲میلیون تن افزوده می شود.

وی افزود: ابتدای دولت تولید فولاد کشور ۱۱ تولید ۱۴.۵میلیون تن بوده و امسال برای ۲۸میلیون تن برنامه ریزی شده است و در ۱۴۰۴ با تولید ۵۵ میلیون تن فولاد از رتبه ۱۰ جهانی به رتبه ۸جهانی می رسیم.

وی با اشاره به اینکه تولید پنج میلیون کنسانتره سنگان در ۱۳۹۳ آغاز شده است، ادامه داد: ۳هزارمیلیارد تومان حجم سرمایه گذاری این طرح است.

مدرس خیابانی از افتتاح گندله سناباد همزمان با سنگان خبر داد و افزود: مجموعه سنگان ظرفیت برای تبادلات مرزی و خارجی فراهم می کند و علاوه بر اینکه تضمین کننده شرق کشور است و مصونیت امنیتی نیز برای کشور به همراه دارد.

عناوین برگزیده