تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۱۱۱۵۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم تهران:

کمیسیون صنایع یکی از پر متقاضی‌ترین کمیسیون‌های مجلس است

می متالز - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کمسیون امنیت ملی و کمیسیون صنایع و معادن پر متقاضی‌ترین کمیسیون‌ها مجلس یازدهم است و کمیسیون فرهنگی استقبال کمتری می‌شود.
کمیسیون صنایع یکی از پر متقاضی‌ترین کمیسیون‌های مجلس است

به گزارش می متالز، رضا تقی پور انوری  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با زمان تشکیل کمیسیون‌های مجلس یازدهم اظهار داشت: هیات رئیسه مجلس، روز گذشته را به عنوان یک زمان بندی برای تشکیل کمیسیون‌ها اعلام کرد. نمایندگان 24 ساعت فرصت دارند که  اعتراض خود را مطرح کنند که اگر اعتراضی صورت بگیرد و به آن رسیدگی شود مسلما این هفته نباید منتظر تشکیل کمیسیون‌ها باشیم و به احتمال زیاد به یکشنبه موکول می‌شود و اگر هم اعتراضی وارد نباشد، سه‌شنبه کمیسیون‌ها می‌توانند تشکیل جلسه بدهند.

انوری کمسیون امنیت ملی و کمیسیون صنایع و معادن را پر متقاضی‌ترین کمیسیون‌ها خواند و گفت: تقریباً اعضای 19 تا 22 نفرِ کمیسیون‌ها اعلام قطعی شده است اما به دلیل اینکه ترکیب برخی از آن‌ها نهایی نشده است،  کمیسیون‌ها نمی‌توانند جلسه تشکیل بدهند.

وی در پاسخ به اینکه چرا برخی از کمیسیون‌ها مانند صنایع و معادن بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند افزود: کشور ما  در عرصه صنایع و معادن بیشتر فعال است و مطالبات مردم هم در این عرصه‌ها بیشتر است؛ نمایندگان به خاطر اینکه مطالبات حوزه انتخاباتی خود را پاسخ دهند و همچنین در تصمیمات کلان دخالت بیشتری داشته باشند تمایل به عضویت در این کمیسیون‌ها دارند.

وزیر سابق ارتباطات بیان کرد: بنده به دلیل رشته تحصیلی و همچنین تجربه‌های که در این زمینه صنایع و معادن دارم در کمیسیون صنایع و معادن عضو شدم و اعضای 21 نفرِ آن قطعی شده است و اگر هیات رئیسه تصمیم بگیرد می‌توانیم سه شنبه تشکیل جلسه بدهیم.

منبع: بسیج
عناوین برگزیده