تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۱۱۱۸۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی:

واحد تولیدی کود شیمیایی خراسان شمالی پاییز به بهره‌برداری می‌رسد

می متالز - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: واحد تولید کود در استان با ظرفیت ۶۰ هزار تن تولید اسید سولفوریک و ۸۰ هزار تن سولفات آلومینیوم در پاییز راه اندازی می‌شود.
واحد تولیدی کود شیمیایی خراسان شمالی پاییز به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش می متالز، محسن نظام دوست در نشست خبری که در محل شرکت خدمات حمایتی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت تأمین و تدارک کود در استان و تأثیر آن بر تولید بالاست و از این رو با تمام توان سعی داریم بتوانیم کود مورد نیاز کشاورز را علی رغم مشکلات فراوان به موقع تأمین کنیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن کود اوره که بیشترین کود شیمیایی مورد استفاده است را به دست کشاورز رسانده‌ایم که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به کمبود کود اوره در سال گذشته افزود: سهمیه کود اوره خراسان شمالی در سال جاری حدود ۷ هزار تن افزایش داشته و به این ترتیب مشکل تأمین کود اوره در استان نداریم.

نظام دوست با اشاره به اینکه مجموعاً ۴۷ هزار تن کود شیمیایی در خراسان شمالی استفاده می‌شود بیان داشت: از این میزان ۳۱ هزار و ۷۰۰ تن را کود اوره شامل می‌شود و باقی آن را کودهای دیگر تشکیل می‌دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی به قیمت بالای سرمایه گذاری برای تولید کود اشاره کرد و تصریح کرد: یک واحد تولید سولفات آلومینیوم در استان احداث شده که در مراحل نهایی راه اندازی قرار دارد که در اواخر پاییز با ظرفیت ۶۰ هزار تن تولید اسید سولفوریک و ۸۰ هزار تن سولفات آلومینیوم به بهره برداری می‌رسد.

وی در پایان گفت: در اراضی آبی، میانگین مصرف کودهای شیمایی ۲۵۰ کیلوگرم در هکتار است و این عدد در مزارع دیم به صورت میانگین ۱۰۰ کیلو گرم است اما توصیه می‌کنیم کشاورزان با مراجعه به این شرکت درخواست آنالیز خاک بدهند تا میزان دقیق استفاده از کود مشخص شود.

عناوین برگزیده