تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۱۱۲۳۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کشتی حامل 20 هزار تن خاک فسفات وارد بندر بوشهر می شود

می متالز - ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از ورود نخستین کشتی حامل 20 هزار تنی خاک فسفات به بندر بوشهر خبر داد.
کشتی حامل 20 هزار تن خاک فسفات وارد بندر بوشهر می شود

به گزارش می متالز، بهروز قره بیگی در نشست هماهنگی ورود خاک به منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر افزود: خاک فسفات یک عنصر تشکیل دهنده در تولید کود کشاورزی است که نقش به سزایی در تقویت بخش کشاورزی  کشور دارد.

وی با بیان اینکه گمرک آماده ارائه خدمت شبانه روزی جهت تسریع در تخلیه این کشتی می باشد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت فوق العاده موضوع، گمرک با آمادگی کامل و بهره گیری از بالاترین توان خود، آماده ارائه خدمت و تخلیه سریع این کشتی می باشد.

قره بیگی در این نشست خواستار ایجاد و توسعه زیر ساخت های بندری لازم جهت تسهیل و تسریع در روند تخلیه کالا و همکاری بیش از پیش سازمانهای ذیربط در پیشبرد اهداف کلان تجاری استان شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ضمن تشکر از همکاری گمرک گفت: استان بوشهردر کنار واردات این کالا قابلیت تولید و صادرات این محصول به خارج از کشور را دارد.

سعید زرین فر با بیان اینکه واردات این خاک برای بخش کشاورزی کشور حیاتی می باشد، افزود:  با هماهنگی صورت گرفته این  خاک بعد از ورود  به عنوان مواد اولیه مورد استفاده صنایع تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر دپو خواهد شد.

وی با تاکید بر هماهنگی گمرک و بندرجهت تخلیه این کشتی در اسرع وقت اظهار داشت: انتظار می رود تخلیه این کشتی بدون معطلی و در کمترین بازه زمانی صورت پذیرد.

عناوین برگزیده