تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۱۱۲۷۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

ورود" نقدینگی"، کماکان نقطه قوت "بورس"

می متالز - اگر نقدینگی صرفا به دلایلی، چون عدم وجود بازار متشکل، کاهش نقدینگی و سپرده‌ها به بورس ورد پیدا کند، اتفاقی مهم محسوب می‌شود.
ورود" نقدینگی"، کماکان نقطه قوت "بورس"

به گزارش می متالز، فردین آقا بزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در بررسی بازار روز جاری گفت: نقطه قوت بورس را کماکان می‌توان ورود نقدینگی دانست که ناشی از پیش بینی‌های تورم زا و افزایش نرخ ارز به منظور جلوگیری از کاهش ارزش پول است. 


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: هر چه تنگنا‌های مالی ناشی از تحریم‌های اقتصادی و ... صورت بگیرد، طبیعتا این حس نگرانی نیز افزایش یافته و در نتیجه ورود نقدینگی از سایر بازار‌ها یا در غالب جابجایی از سپرده‌هایی به صورت سود ثابت، به سمت بازار سرمایه میل پیدا خواهد کرد. 

وی فلسفه و شان این میزان استقبال را به لحاظ اقتصادی بررسی کرد و گفت: توجیه خاصی از لحاظ اقتصادی به چشم نمی‌خورد چرا که اگر بورس جذابیت داشته باشد، نقدینگی نیزوارد آن شده و این یک مزیت باکیفیت است.
 
آقابزرگی تصریح کرد:امّا؛ اگر نقدینگی صرفا به دلایلی، چون عدم وجود بازار متشکل، کاهش نقدینگی و سپرده‌ها به بورس ورود پیدا کند، اتفاقی مهم محسوب می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در پایان اظهار کرد: هر چه احتمال افزایش تحریم‌ها و ناملایمات اقتصادی افزایش پیدا کند، اشتیاق خرید و تبدیل شدن نقدینگی به دارایی مالی نیز بالا می‌رود.
عناوین برگزیده