تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۱۲۷۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل گمرک اصفهان مطرح کرد؛

صادرات ۲۹۴ میلیون دلاری کالا از استان اصفهان به خارج از کشور

می متالز - مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از ۲۹۴ میلیون دلار کالا از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شد.
صادرات ۲۹۴ میلیون دلاری کالا از استان اصفهان به خارج از کشور

به گزارش می متالز، رسول کوهستانی ظهر یکشنبه در حاشیه سفر به کاشان اظهار داشت: شهرستان کاشان در سه ماهه نخست امسال ۸۴ هزار تن کالا به میزان ارزشی تقریبی ۴۸ میلیون دلار به خارج از کشور صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه صادرات کالا از کاشان به خارج از کشور نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از لحاظ وزنی حدود ۶۷ درصد رشد داشته است، ابراز داشت: این مقدار صادرات از لحاظ ارزش نسبت به سال گذشته به میزان ۱۱ درصد رشد منفی داشته است.

ضرورت احداث ساختمان گمرک کاشان

مدیرکل گمرک استان اصفهان با اشاره به ضرورت احداث ساختمان گمرک کاشان تصریح کرد: با توجه به پتانسیل بالای صنعتی و بازرگانی منطقه کاشان ضرورت احداث ساختمان گمرک کاشان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه زمینی به وسعت حدود ۱۰ هزار مترمربع برای گمرک کاشان اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هنوز راههای دسترسی به آن مشخص نشده است که برای رفع این مشکل باید اقدامی جدی شود.

کوهستانی با اشاره به شیوع کرونا از انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری بیان داشت: شیوع کرونا باعث بسته شدن مرزها و کاهش صادرات ایران به خارج از مرزها شده بود.

کاشان دارای پتانسیل‌های فراوانی در زمینه اقتصادی و تولیدی است

وی با بیان اینکه کاشان دارای پتانسیل‌های فراوانی در زمینه اقتصادی و تولیدی است، تاکید کرد: صادرات کالا از شهرستان کاشان به خارج از کشور از ۱۵ استان کشور بیشتر است.

مدیر کل گمرک استان اصفهان با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۹۲۱ هزار تن کالا به خارج از کشور صادر شده است، افزود: این مقدار کالا ارزشی بیش از ۲۹۴ میلیون دلار را شامل می‌شد.

عناوین برگزیده