تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۱۲۹۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد:

عزم همگانی بر توسعه صادرات غیرنفتی/ اهمیت افزایش تولید و عرضه کانتینر یخچالدار با هدف کاهش هزینه های صادرکنندگان

می متالز - معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دومین نشست میز حمل و نقل و لجستیک صادراتی با اشاره به مصوبات شورای‌عالی توسعه صادرات غیر نفتی، عزم دولت به صورت اعم و وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت اخص را افزایش کمی و کیفی صادرات غیر نفتی و تلاش و پیگیری بازگشت ارز صادراتی با هدف واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات تولیدی دانست.
عزم همگانی بر توسعه صادرات غیرنفتی/ اهمیت افزایش تولید و عرضه کانتینر یخچالدار با هدف کاهش هزینه های صادرکنندگان

به گزارش می متالز، حمید زادبوم، حمل و نقل صادراتی را یکی از مهمترین بخشهای فرآیند صادرات عنوان کرد و با اشاره به اشتغال ایجاد شده در بخش حمل و نقل صادراتی توجه به این بخش و رفع مشکلات صادرکنندگان در حوزه‌های حمل و نقل در شقوق مختلف را از اولویتهای سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد.

وی با تأکید بر ظرفیتهای تولید کانتینر یخچالدار برای حمل صادراتی محصولات فساد‌پذیر، به‌ویژه میوه و مواد غذایی، افزود: تأمین کانتینر یخچالدار با اولویت تولید داخلی از اهمیت برخوردار است، همچنین توجه به سه شاخص قیمت تمام شده، استاندارد و زمان تحویل عوامل تاثیر گذار در تقاضای صادرکنندگان جهت استفاده از ناوگان داخلی محسوب می‌شود.

زادبوم با اشاره به افزایش هزینه های حمل و نقل کانتینری در ماههای اخیر ، افزایش تولید و عرضه کانتینر یخچالدار و همچنین شفافیت در اعلام هزینه های حمل و نقل با هدف کاهش هزینه های صادرکنندگان را حائز اهمیت توصیف کرد.

معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران و انجمن شرکتهای حمل و نقل بین المللی خواست تا نسبت به اعلام نیاز واحدهای تابعه خود به کانتینرهای یخچالدار با توجه به برنامه های صادراتی با هدف برنامه‌ریزی تأمین آنها اقدام نمایند.

گفتنی است، دومین جلسه میز حمل و نقل و لجستیک صادراتی با حضور نمایندگان بخشهای دولتی و خصوصی از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، گمرک جمهوری اسلامی ایران، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آدربایجان غربی، تعدادی از تشکلهای صادراتی و فعالان حمل و نقل لجستیک کشور در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

عناوین برگزیده