تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۹۱۰
کد خبر: ۱۱۳۱۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
هپکویی‌ها در انتظار واگذاری سهام به ایمیدرو

روند واگذاری هپکو باید قانونی انجام شود

می متالز - این روزها کارگران و کارکنان هپکو روزهای پر از نگرانی را سپری می‌کنند. با اینکه خبر واگذاری هپکو به ایمیدرو، بارقه امید برای آنها بود اما هنوز خبری از عملی شدن این خبر نیست.
روند واگذاری هپکو باید قانونی انجام شود

به گزارش می متالز، جواد صلاحی، سخنگوی کمیته پیگیری مسائل هپکو با اشاره به روند بررسی پرونده واگذاری هپکو گفت: ایمیدرو به‌منظور بررسی مشکلات و مسائل هپکو، کمیته‌ای شکل داده است. در کمیته‌ی مذکور، مشکلات هپکو در ابعاد مختلف، بررسی می‌شود و هدف از تشکیل کمیته این است که هپکو به سال‌های اوج بازگردد.

او افزود: هدف کمیته این است که تولید در هپکو پا بگیرد.
سخنگوی کمیته رسیدگی به پرونده هپکو در ایمیدرو توضیح داد: این کمیته، متشکل از نمایندگانی از ایمیدرو، هپکو و وزارت صمت است که در آن بررسی‌های جدی روی پرونده هپکو انجام می‌شود.
صلاحی تاکید کرد: هنوز واگذاری رسمی سهام هپکو به ایمیدرو انجام نگرفته است و در هیات دولت، نحوه‌ واگذاری سهام، مشخص خواهد شد.
او درباره تاخیر در واگذاری سهام هپکو گفت: باید واگذاری سهام هپکو به ایمیدرو به صورت قانونی و رسمی صورت گیرد؛ چراکه ایمیدرو دولتی است و سهام هپکو که اکنون در اختیار سازمان خصوصی‌سازی است باید به دولت واگذار شود.
صلاحی تصریح کرد: دومرتبه واگذاری ناموفق سهام هپکو به بخش خصوصی و واگذاری دوباره‌ی آن به بخش دولتی تشریفات و قواعدی دارد که باید به صورت قانونی روند آن طی و انجام گیرد.

هیات وزیران مصوبه‌ واگذاری نهایی هپکو به ایمیدرو را صادرمی کند

سخنگوی کمیته پیگیری پرونده هپکو درباره زمان واگذاری سهام هپکو به ایمیدرو توضیح داد: در نهایت، این هیات وزیران است که باید مصوبه‌ واگذاری رسمی و نهایی هپکو به ایمیدرو را صادر کند. البته بخش عمده‌ای از اقدامات و کارهای آن انجام گرفته است و یک سری اقدامات کارشناسی در بدنه دولت نیاز است که در حال انجام است.
صلاحی در پایان در پاسخ به انتقادات برخی از هپکویی‌ها مبنی بر اینکه هیچ اقدامی انجام‌نشده است، گفت: در ایمیدرو به صورت هفتگی جلساتی در حال برگزاری است و مسائل شرکت هپکو در حال بررسی است؛ این‌گونه نیست که هیچ اقدامی صورت نگرفته باشد ولی روند قانونی اقدامات، اصلی‌ترین مسئله است که بخش اعظمی از آن انجام گرفته است.

عناوین برگزیده