تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۳
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۱۳۸۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور؛

مشکلات واحدهای تولیدی و صنفی استان زنجان بررسی شد

می متالز - با حضور رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور در استان زنجان مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی ، معدنی ، تجار و اصناف استان مورد بررسی قرار گرفت.
مشکلات واحدهای تولیدی و صنفی استان زنجان بررسی شد

به گزارش می متالز، جمشید گلپور «رئیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور» در جلسه شورای هم خانواده صنعت، معدن، تجار و اصناف استان بیان کرد: در شرایط کنونی کشور اصلی ترین دغدغه ما درآمد واحدهای تولید ی و صنفی است.

وی افزود : ما حامی تجار و بازرگانان بوده و دغدغه‌های آنان را می‌دانیم و مشکلات مطروحه به مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس و پیگیری می‌شوند.

گلپور گفت: برخی واحدهای صنفی مانند تالارها به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شده‌اند اما باید توجه داشت که تا زمانی که عرضه نباشد، تولید نیز فعال نخواهد بود و عرضه باید به حلقه مصرف برسد زیرا برای همیشه نمی‌توان تولیدات را انبار کرد.

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور یادآور شد : متولیان بهداشتی کشور باید در کنار حساسیت و اهمیت سلامتی دغدغه اقتصاد و معیشت کشور را نیز در نظر داشته باشند.

در ادامه این جلسه ناصر فغفوری «رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان» با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای اصناف گفت : هم اکنون با توجه به شرایط موجود کشور اصناف نیازمند حمایت های بیشتری از سوی دولت هستند و این حمایت ها صرفاً نباید محدود به اعطای مهلت به افراد آسیب دیده باشد.

وی در خصوص لزوم تفویض اختیار ثبت برند به استان ها عنوان کرد : با توجه به تجربه موفق تفویض ثبت سفارش به استان ها، با تفویض اختیار ثبت برند به استان این امر می تواند با سرعت بیشتری صورت گیرد.

فغفوری در ادامه با اشاره به مسائل صورت گرفته در معادن استان در راستای حفظ پوشش گیاهی گون از سوی منابع طبیعی اظهار داشت: در جهت جلوگیری از بروز برخی از مشکلات اتفاق افتاده در این راستا پیشنهاد می گردد مصوبه منع عملیات معدنی در مساحت هر هکتار 200 گون به صورت میانگین در کل زمین و با حضور کارشناس سازمان نظام مهندسی معدن اجرایی گردد.

وی در خصوص جذب سرمایه گذار جهت راه اندازی واحد فرآوری معدنی یادآور شد : جهت انتخاب افراد برای سرمایه گذاری باید مزایده با شرط داشتن پروانه بهره برداری برای متقاضیان لحاظ گردد تا شاهد ورود سرمایه گذاران واقعی در این بخش و مانع ورود سود جویان باشیم.

عناوین برگزیده