تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۱۱۴۱۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد:

امکان صدور نیمه حضوری و تمدید غیر حضوری امضای الکترونیکی فراهم شد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از فراهم شدن زیرساخت های صدور نیمه حضوری و تمدید کاملا غیرحضوری گواهی امضای الکترونیکی بعنوان خدمت جدید توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خبر داد.
امکان صدور نیمه حضوری و تمدید غیر حضوری امضای الکترونیکی فراهم شد

به گزارش می متالز، داود شهرکی با اعلام این خبر افزود: متقاضیان انجام خدمات خرید، مناقصات، مزایده ها که نیاز به امضاء الکترونیک دارند، میتوانند با مراجعه به سایت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به آدرس https://www.setadiran.ir بدون نیاز به مراجعه حضوری از این خدمت جدید بهره مند شوند.

شهرکی همچنین از دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون برگزاری مناقصات خواست برای صدور و تمدید امضاهای الکترونیکی خود از روش آنلاین و غیر حضوری استفاده کنند.

وی بیان کرد: یک هفته قبل از اتمام اعتبار گواهی امضاء، لینک تمدید توسط مرکز صادر کننده گواهی برای صاحب گواهی پیامک می‌شود و پس از اتصال توکن و ثبت در خواست در سامانه مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام به آدرس https://www.gica.ir پس از انجام استعلام‌های لازم به صورت برخط امضا تمدید می‌شود که اعتبار گواهی صادره دو سال می باشد.

شهرکی تصریح کرد: با راه اندازی این امکان توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت گامی دیگر در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، تسهیل کاربری و حذف هزینه های مرتبط به مراجعات حضوری، حذف عامل انسانی و سایر مزایای این طرح برداشته شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ثبت نام رایگان، حذف هزینه های تردد در مراجعات، کاهش چشم گیر زمان ثبت نام، عدم نیاز به مستندات کاغذی، امکان ثبت نام آنلاین به صورت ۲۴ ساعته، احراز مدارک از طریق استعلام برخط، افزایش کارایی و بهره وری و ... را از مزایای ثبت نام غیر حضوری عنوان کرد.

عناوین برگزیده