تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۱۱۵۱۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

قلدری نقدینگی و صف خرید بر تحلیل‌ها

می متالز - در این روز‌ها باید بیشتر به این مساله توجه شود که چه سهمی حامی دارد، روابط بنیادی، تکنیکال و صف‌های خرید و نقدینگی پشت سهم‌ها نقشی تعیین کننده داشته که با بررسی میزان عرضه و تقاضا می‌توان این موضوع را درک کرد.
قلدری نقدینگی و صف خرید بر تحلیل‌ها

به گزارش می متالز، علی یوسفیان، کارشناس بازار سرمایه در بررسی بازار روز جاری گفت:برخی افراد پیش بینی می‌کردند بعد از رسیدن شاخص به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد، بازار متوقف شود، اما این اتفاق رخ نداده و به نظر می‌رسد عرضه‌ها ادامه پیدا کنند. 


وی ادامه داد: شاخص از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نیز عبور کرد و مشخص شد زور حامیان بازار بیشتر از اینهاست که تصور می‌شد.

 
این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: عرضه‌ها ادامه خواهد داشت و همانطور که در این هفته ۲ روز بازار پرعرضه و یک روز منفی بود، احتمالا هفته آتی به همین شکل ادامه خواهد یافت، فقط باید قدرت حامیان بازار بررسی شود.

 
یوسفیان در معرفی صنایع ارزنده اظهار کرد: در این روز‌ها باید بیشتر به این مساله توجه شود که چه سهمی حامی دارد، روابط بنیادی، تکنیکال و صف‌های خرید و نقدینگی پشت سهم‌ها نقشی تعیین کننده داشته که با بررسی میزان عرضه و تقاضا می‌توان این موضوع را درک کرد.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: باید دید پشت هر سهم چه خبری در جریان است چرا که اگر سهامدار از تحلیل‌های دیگر در شرایط حال استفاده کند از بازار جا خواهد ماند، صف‌ها اول صبح چیده می‌شود و این به معنی آن است که حامی از پشت سهم کوتاه نمی‌آید.


یوسفیان سهام پالایشی و خودرویی را لیدر‌های هفته دانست و گفت: باید افزایش نرخ دلار و تاثیر یک یا ۲ درصدی آن را نیز در نظر گرفت، اما نکته اصلی حامیان بازار و پول‌های پشت سهام هاست، در حال حاضرقدرت پول و صف بازار تعیین کننده بوده و برخی با قلدری این امر را انجام داده و کوتاه هم نمی‌آیند. 


این کارشناس بازار سرمایه در پایان اظهار کرد: این حالت برمی گردد به اینکه حامیان بازار تا چه حد عاقل و یا دیوانه باشند چرا که نگرانی‌هایی به چشم می‌خورد و برخی افراد از بازار فاصله گرفته اند.

عناوین برگزیده