تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۱۵۴۹۲
آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن مرودشت

استاندار فارس: راه اقتصادی شدن راه آهن هموار می‌شود

می متالز - طی مراسمی، عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن شهرستان مرودشت، با حضور استاندار فارس و مسوولان راه آهن، آغاز شد.
استاندار فارس: راه اقتصادی شدن راه آهن هموار می‌شود

به گزارش می متالز، استاندار فارس شنبه 14 تیر در مراسم آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن مرودشت، این اقدام را گامی موثر در مسیر اقتصادی شده راه آهن فارس و انتقال بار از مراکز تولیدی بزرگی نظیر پتروشیمی، فولاد پاسارگاد، معادن سنگ و ... برشمرد و بر لزوم اتصال فارس از طریق خط آهن به خلیج فارس، تاکید کرد.

عنایت الله رحیمی گفت: طراحی و اجرای ایستگاه باری در کنار حمل و نقل مسافر در شهرستان مرودشت گامی موثر برای اقتصادی کردن راه آهن است که حمل بار از مراکز تولید کننده بار مانند پتروشیمی ، فولاد پاسارگاد و معادن سنگ بوانات و خرم بید و خاک نسوز و صنعتی آباده میتولند قسمت اعظم بار این راه آهن را تشکیل دهد.

وی ساخت ایستگاه راه آهن مرودشت را یکی از درخواست‌های مهم مردم شهرستان مرودشت برشمرد و افزود:  مردم شهرستان مرودشت در پاسداری از میراث کهن ایران زمین نقش موثری داشته و همواره طلایه‌داران این فرهنگ و تمدن کهن بوده‌اند و انتظار بهره‌مندی از حمل و نقل ریلی از سوی این عزیزان به عنوان مطالبه ای بحق در سال‌های گذشته مطرح شده است.

رحیمی با بیان اینکه نمایندگان پیشین و کنونی این سهرستان در مجلس پیگیر تحقق این مطالبه مردمی بوده اند ، عنوان کرد: با توجه به اختیارات موجود از شهرداری مرودشت درخواست شد که زمین مورد نیاز برای ساخت این ایستگاه را در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی قرار دهد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک تهیه طرح جامع این پروژه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد:  پیش بینی می شود عملیات اجرایی ایستگاه ریلی  مسافری مرودشت تا پایان سال جاری به پایان برسد و در ادامه نیز تکمیل‌ شود. 

رحیمی ساخت این ایستگاه را در توسعه گردشگری، تسهیل دسترسی به مناطق تاریخی و مجموعه های میراث جهانی واقع در مرودشت و آسایش و رفاه شهروندان این شهرستان بسیار موثر برشمرد و با بیان اینکه کشور و نظام جمهوری اسلامی هزینه های زیادی برای احداث ریل راه آهن متقبل شده است، گفت: بی تردید حمل بار از طریق این راه آهن، آن را به سمت اقتصادی شدن سوق می دهد، بنابراین تلاش می‌شود که راه آهن امکان بازگشت سرمایه را فراهم کند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: احداث راه آهن شیراز به  بوشهر که قطعه 1 و 2 آن در حال حاضر پیشرفتی حدود 30 درصدی در زیرسازی دارد، در آینده فعال خواهد شد و  در پی آن مردم فارس از نعمت اتصال به دریا از طریق ریل بهرمند می‌شوند

عناوین برگزیده