تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۰۵۱۴۲

افزایش ۵۲۳ درصدی وزن بار‌های صادراتی ریلی فارس

‌می‌متالز - مدیرکل راه آهن فارس گفت: پارسال خدمات ریلی از لحاظ وزن بارگیری محموله‌ها ۴۱درصد و وزن بار‌های صادراتی ۵۲۳ درصد در استان فارس افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، هرداد انصاری مدیرکل راه آهن فارس گفت: رشد ۴۱ درصدی تناژ بارگیری محمولات، رشد ۵۲۳ درصدی تناژ بار‌های صادراتی، رشد ۲۵۰ درصدی تناژ تخلیه و خدمات ریلی ایمن و بدون وقفه به صاحبان بار از مهم‌ترین اقدامات حوزه حمل بار در سال ۹۹ بود.

او افزود: علاوه بر این میزان تن کیلومتر مبدأ مقصد در این مدت به بیش از ۳۰۱ میلیون تن کیلومتر رسیده که نسبت به سال ۹۸ رشد ۴۷ درصدی داشته است و در تن کیلومتر مرزی به عدد ۱۸۹ میلیون تن کیلومتر دست یافته ایم که نشان دهنده رشد ۶۷ درصدی نسبت به سال ۹۸ است.

انصاری گفت: خدمات ریلی ایمن به صاحبان بار و نیز خدمات مسافری به شهروندان حتی در زمان شیوع ویروس کرونا بدون وقفه در راه آهن فارس ارائه شد.

او افزود: در شرایط کنونی و تأثیر شیوع بیماری کرونا بر حمل و نقل مسافر، پارسال ۲۳۹ هزار و ۲۸۷ نفر مسافر توسط یک هزار و ۶۹۲ رام قطار به مقاصد تهران و مشهد و ایستگاه‌های بین راهی اعزام و خدمات مسافری به بهترین نحو به مسافران ارائه شد.

به گفته انصاری، ضد عفونی و گند زدایی ایستگاه‌ها به صورت مستمر، نظارت بر ضدعفونی و گندزدایی قطار‌های مسافری، اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی در ایستگاه‌ها، نظارت بر اجرای تمامی پروتکل‌های بهداشتی در قطار‌های مسافری، استقرار مأمورین برای غربالگری در ورودی ایستگاه‌ها، کنترل ورود به ایستگاه‌ها افراد براساس نرم افزار ماسک، نصب مخازن حاوی محلول ضدعفونی کننده دست در ایستگاه‌ها و انجام نظرسنجی مسافرین به صورت آنلاین از جمله مهم‌ترین اقدامات حوزه مسافری در سال ۹۹ بوده است.

مدیرکل راه آهن فارس درباره اقدامات شاخص حوزه بهره برداری و ناوگان راه آهن فارس در سال ۹۹ نیز گفت: اعزام دو هزار و ۳۶۶ رام قطار باری، بازگشایی و تجهیز ایستگاه گار باری، برگزاری آزمون‌های ادواری مختص مشاغل فنی، نصب و راه اندازی جک بالابر واگنی در ایستگاه شیراز، تعویض محور در ۶ واگن مسافری، انجام ۲۲۹ مورد تعمیرات ویژه واگن‌ها، تجهیز قطار نجات به جرثقیل ریلی و اجرای ۲۶ مانور عملیاتی در بلاک‌ها و ایستگاه‌های راه آهن فارس از جمله اقدامات شاخص حوزه بهره برداری و ناوگان این اداره کل در سال ۹۹ بود که انجام شد.

انصاری درخصوص اقدامات حوزه فنی و زیربنایی هم گفت: فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های ریلی برای حمل محموله‌های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه برای کمک به تولیدات داخلی از جمله مهمترین برنامه‌های این اداره کل است که با برنامه ریزی انجام شده پارسال، نهایی سازی نقشه خطوط بارانداز ریلی شهید آباد و احداث و تکمیل ایستگاه گار باری و اتصال خاک نسوز به ایستگاه آباده در همین راستا انجام شده است.

او ادامه داد: کلنگ زنی ایستگاه مسافری مرودشت با حضور مدیرعامل و نهایی سازی نقشه خطوط ایستگاه مسافری مرودشت در کمیته فنی ایستگاه‌ها، انجام بازدید‌های مستمر برای شناسایی عیوب محور ریلی، زوال برداری ترانشه‌ها به میزان ۴۰۰ مترمکعب، ۱۸۳ مترمکعب لایروبی پل‌ها، ۹۳ هزار و ۱۲۶ متر لایروبی کانال‌ها، انجام ۲۶۵ بند عملیات جوشکاری، احداث ۱۶۵۳۸ متر کانال جهت هدایت آب‌ها، انجام سرویس دیزل ژنراتورها، اجرای سیستم گرمایشی در ایستگاه صفاشهر، نصب پنل خورشیدی در ایستگاه گار باری و افزایش دو برابری پهنای باند ارتباط شیراز به تهران از ۲۰ به ۴۰ مگابایت از جمله اهم اقدامات انجام شده در حوزه فنی و زیربنایی این اداره کل است که پس از تشکیل ۲۳ جلسه کنترل پروژه در سال ۹۹ به سرانجام رسیده است.

به گفته انصاری، صادرات محصولات پتروشیمی تولیدی استان با واگن‌های اروپایی برای اولین بار، بازاریابی گسترده با نگاه بر درآمد کیفی در جذب بار‌های ریل پسند و شناسایی مراکز تولید و عرضه بار‌های انبوه و هم چنین تعاملات صورت گرفته با این مراکز از جمله دیگر اقدامات حوزه حمل بار و بازرگانی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده